یکی از مدیران اجرایی اپراتور کشتیرانی کاسکو روز جمعه گفت، بندر بزرگ چانکی پرو، که مقامات امیدوارند به قطب بزرگ کشتیرانی برای تجارت آمریکای جنوبی و آسیا تبدیل شود، از اواخر ماه آینده دو کشتی کانتینری در هفته ارسال خواهد کرد.
پرو بهدنبال آن است که این بندر عظیم چانکای به یک مرکز اصلی حملونقل برای تجارت آمریکای جنوبی و آسیا تبدیل شود. یک مقام ارشد از اپراتور بندر Cosco Shipping روز جمعه اعلام کرد که این بندر از اواخر ماه آینده، دو کشتی کانتینری در هفته را به سمت شانگهای ارسال خواهد کرد.
پس از افتتاح بندر در اواسط نوامبر، این بندر در ابتدا یک مسیر مستقیم به شانگهای را تحت پوشش قرار خواهد داد و سپس ممکن است بسته به تقاضا، به نقاط دیگر در بازار آسیا ارسال شود. کارلوس تهادا، مدیرعامل زیرمجموعه محلی Cosco Shipping در پرو، گفت: «در پایان نوامبر، ما مرحلهای به نام 'آزمایش شرایط' را آغاز خواهیم کرد که انتظار داریم تا ماه مه ادامه یابد. با این حال، در این مرحله آزمایشی، ما میتوانیم بار واقعی را نیز جابجا کنیم و دو کشتی مستقیم در هفته داشته باشیم.»
تهادا افزود که مسیرهای کابیوتاژ با کشتیهای کوچکتر از کلمبیا، اکوادور و شیلی آغاز خواهد شد، که بار آنها پس از آن به آسیا از طریق چانکای ارسال خواهد شد. در ابتدا، کشتیهایی با ظرفیت ۱۴ هزار کانتینر خواهند بود که سپس به تدریج به کشتیهای بزرگتر با ظرفیت تا ۲۴ هزار کانتینر افزایش خواهد یافت.
شرکت Cosco Shipping Ports مالک و اپراتور این بندر است و ۶۰ درصد از آن را در اختیار دارد، در حالی که ۴۰ درصد باقیمانده متعلق به شرکت معدنی پرویی ولکان است که تحت کنترل گلنکور است.
نظر: