برزیل قوانین مربوط به غارها را بازبینی می‌کند، اقدامی که می‌تواند به نفع پروژه‌های انرژی و معادن باشد.

 

برزیل در حال بازنگری قوانینی است که از غارها در برابر اکتشاف و توسعه حفاظت می‌کنند، اقداماتی که می‌تواند به پیشرفت پروژه‌های انرژی کمک کرده و چشم‌اندازهای سنگ آهن شرکت Vale SA را در کشور تقویت کند.

 

آنا پائولا بیتنکورت، مدیر در وزارت معادن و انرژی برزیل، گفت: «این قانون حساسیت زیادی برای بخش زیرساخت از جمله حمل‌ونقل و انرژی دارد و نه فقط برای معادن.» وی افزود: «بنابراین بازنگری در این قانون درباره غارها یک مأموریت دولتی است.»

 

وزارت محیط زیست برزیل هدایت بحث‌های فنی را برعهده دارد و این مذاکرات شامل رئیس دفتر ریاست جمهوری نیز می‌شود که مسئول برنامه تسریع رشد کشور است، همچنین وزارت معادن و انرژی در این گفتگوها شرکت دارد.

 

بیتنکورت افزود که با وجود حس فوریت در بازنگری قوانین، دولت لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا به دنبال ایجاد تعادلی بین صنعت و حفاظت از محیط زیست است.

 

شرکت Vale امکان آزادسازی ۱.۶ میلیارد تن ذخایر سنگ آهن را می‌بیند، از جمله ذخایری که در جنگل‌های آمازون قرار دارند، اگر دولت قوانین مرتبط با استخراج معادن در غارها را اصلاح کند. این شرکت مستقر در ریودوژانیرو در ارائه‌ای در سپتامبر اعلام کرد که مقررات سختگیرانه‌ای که از مناطق غارگونه محافظت می‌کنند، ظرفیت این شرکت برای گسترش در غنی‌ترین ذخایر خود در برزیل را محدود کرده است. بازطبقه‌بندی برخی از غارها می‌تواند به این شرکت معدنی اجازه دهد تا به ذخایر بیشتری دسترسی پیدا کند.

نظر:

پاسخ: