هند و ایالات متحده توافق‌نامه‌ای برای همکاری در زنجیره‌های تأمین مواد معدنی باتری حیاتی امضا کردند.

وزیر تجارت هند، پیوش گویال و وزیر بازرگانی ایالات متحده، جینا ریموندو، روز پنج‌شنبه توافق‌نامه‌ای را برای همکاری در تقویت زنجیره‌های تأمین در دو کشور برای لیتیوم، کبالت و سایر مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی و کاربردهای انرژی پاک امضا کردند.

 

وزارت بازرگانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این یادداشت تفاهم (MOU)، که در جریان سفر گویال به واشنگتن امضا شد، به منظور تقویت تاب‌آوری در این بخش برای هر دو کشور طراحی شده است.

 

وزارت بازرگانی گفت: «مناطق اولویت‌دار شامل شناسایی تجهیزات، خدمات، سیاست‌ها و بهترین شیوه‌ها برای تسهیل توسعه تجاری متقابل سودمند در اکتشاف، استخراج، فرآوری و تصفیه، بازیافت و بازیابی مواد معدنی حیاتی آمریکا و هند است.»

 

گویال در سخنرانی خود در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن پس از امضای این توافق، این MOU را به عنوان یک مشارکت چند بعدی توصیف کرد که شامل زنجیره‌های تأمین باز برای مواد، توسعه فناوری و جریان‌های سرمایه‌گذاری به منظور ترویج انرژی سبز خواهد بود.

 

او افزود که ایالات متحده و هند همچنین باید کشورهای ثالث، از جمله کشورهای غنی از مواد معدنی در آفریقا و آمریکای جنوبی، را در تعاملات خود شامل کنند.

 

این MOU، که رویترز روز دوشنبه خبر از در حال تهیه بودن آن داد، به طور قابل توجهی از یک توافق تجاری کامل در زمینه مواد معدنی حیاتی فاصله دارد که به هند اجازه می‌دهد از اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری خودروهای الکتریکی ایالات متحده بهره‌مند شود.

 

سال گذشته، ژاپن توافقی با دفتر نماینده تجاری ایالات متحده امضا کرد که به خودروسازان ژاپنی اجازه می‌دهد به طور کامل‌تری در این اعتبار شرکت کنند و هدف آن کاهش وابستگی مواد معدنی ایالات متحده و ژاپن به چین و ممنوعیت کنترل‌های صادرات دوجانبه بر لیتیوم، نیکل، کبالت، گرافیت، منگنز و سایر مواد معدنی است.

نظر:

پاسخ: