اندونزی با افتتاح دو کارخانه ذوب مس، بخش معدن خود را تقویت می‌کند

رئیس‌جمهور اندونزی، جوکو ویدودو، دو کارخانه بزرگ ذوب مس را به منظور تقویت جایگاه کشور در بازار جهانی معدن افتتاح کرده است.

 

یکی از این کارخانه‌ها متعلق به شرکت PT Amman Mineral International است. این کارخانه مس و پالایشگاه فلزات گران‌بها به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار (۲۱.۲۶ تریلیون روپیه) در شهرستان سومباوای غربی، استان نوسا تنگارا واقع شده است. این تأسیسات ظرفیت فرآوری ۹۰۰ هزار تن کنسانتره مس در سال را داراست. کارخانه PT Amman Mineral مجهز به فناوری پیشرفته سیکلون دابل فلش برای تولید کاتد مس به عنوان محصول اصلی خود است. انتظار می‌رود این تأسیسات سالانه ۱۸ تن طلا، ۲۲۰ هزار تن کاتد مس، ۵۵ تن نقره و ۸۵۰ هزار تن اسید سولفوریک به عنوان محصولات جانبی تولید کند.

 

دومین کارخانه متعلق به شرکت PT Freeport بوده و در منطقه ویژه اقتصادی گریسیک (KEK JIIPE)، شهرستان گریسیک، استان جاوای شرقی قرار دارد. این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۵۶ تریلیون روپیه طراحی شده و ظرفیت فرآوری ۱.۷ میلیون تن کنسانتره مس از پاپوآ را دارد و کاتد مس تولید خواهد کرد.

 

ویدودو بر اهمیت توسعه صنعت پایین‌دستی برای دستیابی به هدف اندونزی در تبدیل شدن به یک کشور توسعه‌یافته و صنعتی با خودکفایی در فرآوری منابع طبیعی تأکید کرد. این عملیات انتظار می‌رود تأثیرات مثبت قابل توجهی بر اقتصاد محلی و ملی، به‌ویژه از طریق افزایش تولید ناخالص داخلی منطقه‌ای استان NTB و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه داشته باشد.

 

ویدودو گفت: "به عنوان یکی از صاحبان هفتمین ذخایر بزرگ مس جهان، ما وارد مرحله جدیدی از فرآوری پایین‌دستی صنعت مس شده‌ایم و می‌خواهیم با فرآوری منابع طبیعی خود، به استقبال تبدیل شدن به یک کشور صنعتی پیشرفته برویم."

نظر:

پاسخ: