آزمایش دستگاه حفاری برقی Sandvik و Boliden در فنلاند

شرکت Sandvik Mining and Rock Solutions با همکاری معدن Kevitsa شرکت Boliden، در حال آزمایش میدانی یک دستگاه حفاری مفهومی سطحی با نیروی برق در معدن Kevitsa در سودانکیلا، شمال فنلاند است. این همکاری به منظور جمع‌آوری داده‌های واقعی درباره عملکرد و قابلیت‌های عملیاتی این دستگاه حفاری انجام می‌شود.

 

معدن Kevitsa یک عملیات روباز چندفلزی است که سرمایه‌گذاری‌های مداومی در زمینه اتوماسیون، برق‌رسانی و سیستم‌های کنترل از راه دور داشته است که با ویژگی‌های دستگاه حفاری برقی سطحی Sandvik هماهنگ است.

 

این دستگاه حفاری مفهومی در نوامبر 2023 معرفی شد و قرار است تحت آزمایش‌های دقیق در زیرساخت‌های مدرن معدن Kevitsa قرار گیرد. شرایط سخت قطبی و استانداردهای سختگیرانه معدن یک محیط چالش‌برانگیز برای آزمون بهره‌وری، ایمنی و پایداری این دستگاه فراهم می‌کند.

 

این دستگاه حفاری که از ترکیب نیروی باتری و اتصال کابل استفاده می‌کند، مجهز به یک بسته باتری است که امکان یک ساعت حفاری یا هفت ساعت جابجایی را فراهم می‌کند. این دستگاه برای حفاری چاه‌های منفرد و همچنین کارهای تولیدی گسترده طراحی شده است که به یک کابل 590 فوتی متصل است.

 

سیستم اتصال کابل این دستگاه برای ساده‌سازی عملیات با سفت کردن خودکار و کاهش قطر کابل طراحی شده است که بهره‌وری کلی مدیریت کابل را افزایش می‌دهد.

 

لائوری لایهانن، معاون تحقیقات و توسعه حفاری سطحی در Sandvik گفت: «دستگاه حفاری مفهومی برقی سطحی Sandvik گواهی بر مأموریت ما برای هدایت زنجیره ارزش ما به سمت انتشار صفر خالص است. بیشتر انتشارها در زنجیره ارزش Sandvik از استفاده از محصولات ما ناشی می‌شود، بنابراین کاهش این انتشارها یک اولویت است که هم به پایداری محصولات نهایی و هم به تلاش‌های جهانی برای پایداری کمک خواهد کرد.»

 

ماه گذشته، Sandvik موافقت کرد که شرکت Universal Field Robots را که راه‌حل‌های خودکار برای بازارهای سطحی و زیرزمینی ارائه می‌دهد، خریداری کند.

نظر:

پاسخ: