شرکت هندی Vedanta، که در زمینههای فلزات تا نفت فعالیت میکند، برنامه دارد تولید نیکل و سولفات نیکل را افزایش دهد و به تقاضای رو به رشد برای مواد باتری EV در کشورهای شمال شرق آسیا پاسخ دهد. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد: "Vedanta Nico برنامه دارد ظرفیت خود را برای تولید نیکل و سولفات نیکل در آینده افزایش دهد."
این شرکت جزئیاتی درباره میزان تولید و سرمایهگذاری ارائه نکرد. بر خلاف ژاپن و کره جنوبی، بازار خودروهای الکتریکی هند هنوز در مرحله ابتدایی خود قرار دارد. با اشاره به تقاضای ضعیف در هند، Vedanta از دولت این کشور خواسته تا فشار بیشتری به ژاپن و کره جنوبی وارد کند تا توافقات تجاری خود با دهلی نو را تغییر دهند و عوارض واردات بر سولفات نیکل استفادهشده در باتریهای EV را حذف کنند.
Vedanta، بخشی از Vedanta Resources مستقر در لندن و به رهبری میلیاردر آنیل آگروال، قصد دارد از تقاضای رو به افزایش برای مواد EV مانند نیکل و سولفات نیکل در کشورهای شمال شرق آسیا بهرهبرداری کند. این شرکت همچنین فرصتهای زیادی برای سولفات نیکل، که محصولی با ارزش بالا و ضروری برای تولید باتری است، در این منطقه میبیند که میتواند نقش مهمی در رشد صادرات هند ایفا کند.
صادرات Vedanta به تحقق اهداف کلی صادرات هند کمک خواهد کرد. هند قصد دارد صادرات کالاهای خود را تا سال ۲۰۳۰ به یک تریلیون دلار افزایش دهد، که از ۴۳۷ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۳/۲۴ بیشتر است.
هند، سومین تولیدکننده بزرگ کربن در جهان، نیکل را "حیاتی" برای تحقق آرمانهای کشور در زمینه تکنولوژیهای پاک در بخشهایی مانند حمل و نقل شناخته است. دولت نخستوزیر نرندرا مودی میلیاردها دلار به شرکتهایی که مایل به ساخت خودروها و باتریهای الکتریکی در داخل کشور هستند، پیشنهاد داده و هفته جاری برنامهای به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار برای افزایش فروش EV در هند راهاندازی کرد.
در حال حاضر، فروش EV در هند کم است و تنها حدود ۷٪ از مجموع ۲۳.۸ میلیون خودرو، موتورسیکلت و کامیون فروخته شده در کشور را تشکیل میدهد.
نظر: