Atlantic Lithium مجوز زیست‌محیطی برای معدن غنا را دریافت کرد.

شرکتAtlantic Lithium  با اخذ مجوز زیست‌ محیطی برای پروژه اصلی خود به نام Ewoyaa در غنا، که اولین عملیات لیتیم این کشور غرب آفریقا خواهد بود، به یک نقطه عطف مهم دست یافته است.

 

این مجوز نتیجه همکاری با ذینفعان محلی و سازمان حفاظت محیط زیست غنا (EPA) است. Atlantic Lithium اعلام کرد که تصمیم این سازمان همچنین تأییدی بر فعالیت‌های پیشنهادی شرکت در این پروژه است که در بیانیه تأثیرات زیست‌محیطی (EIS) آن تشریح شده است.

 

مدیر عامل نل هربرت در بیانیه‌ای اظهار کرد، "این تأییدیه گواهی است بر تعهد Atlantic Lithium به عنوان یک سرپرست مسئول زمین، که ما آن را برای موفقیت بلندمدت پروژه ضروری می‌دانیم".

 

این شرکت کاوشگر و توسعه‌دهنده لیتیم، که در سال 2023 مجوز استخراج 15 ساله‌ای برای پروژه دریافت کرده بود، انتظار دارد که عملیات خود را پیش از پایان سال آغاز کند.

 

نیمی از لیتیم تولیدی در Ewoyaa به یک پالایشگاه متعلق به Piedmont Lithium، مستقر در ایالات متحده (NASDAQ, ASX: PLL) ارسال خواهد شد. Piedmont دومین سهامدار بزرگ این شرکت است و موافقت کرده است که بخش عمده‌ای از سرمایه مورد نیاز برای ساخت معدن را تأمین کند.

 

Atlantic Lithium قصد دارد در مجموع 3.6 میلیون تن کنسانتره اسپودومین یا 350,000 تن در سال طی 12 سال از این سایت تولید کند. به گفته این شرکت، این پروژه دهمین پروژه بزرگ لیتیم جهان خواهد بود.

نظر:

پاسخ: