BHP برزیل را به عنوان بازار عمده پتاس برای پروژه جدید خود در کانادا می‌بیند.

غول معدنی استرالیا، BHP، انتظار دارد که برزیل به یکی از سه بازار بزرگ پروژه عمده پتاس آن در کانادا تبدیل شود، رئیس محلی این شرکت در مصاحبه‌ای با رویترز در روز سه‌شنبه بیان کرد.

 

پتاس، همراه با نیتروژن و فسفات، یکی از مواد مغذی اصلی و ضروری برای تولید غذا است و برزیل یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان غذای جهان است، اما بخش عمده‌ای از نیازهای کود خود را وارد می‌کند.

 

"انتظار می‌رود برزیل یکی از سه بازار اصلی BHP برای پتاس باشد. بنابراین این بازار برای ما بسیار، بسیار مهم است"، مدیرکل این شرکت در برزیل، کارلا ویلسون، در یک مصاحبه در حاشیه یک کنفرانس معدنی گفت.

 

فاز اول پروژه پتاس Jansen شرکت BHP در کانادا قرار است در سال 2026 با ظرفیت تولید سالانه 4.2 میلیون تن پس از سرمایه‌گذاری 5.7 میلیارد دلاری به بهره‌برداری برسد.

 

طبق اعلام این شرکت، فاز دوم که انتظار می‌رود ظرفیت معدن را دو برابر کند، به سرمایه‌گذاری اضافی 4.9 میلیارد دلاری نیاز خواهد داشت.

 

ویلسون گفت که BHP در حال ایجاد ارتباط با خریداران بالقوه پتاس در برزیل است و اشاره کرد که فاز اول پروژه کانادایی بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

 

مدیر اجرایی گفت: "در این برهه از زمان، ما به آرامی شروع به ایجاد حضور خود و ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان در اینجا می کنیم."

نظر:

پاسخ: