سیتی‌گروپ می‌گوید که ریسک انتخابات آمریکا در حال حاضر قیمت فلزات را محدود خواهد کرد.

بر اساس گزارش Citigroup Inc، عدم اطمینان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر ممکن است باعث کاهش تمایل جهانی به ریسک و احتمالاً به تأخیر انداختن محرک‌های اقتصادی دولت چین شود، که این مسئله از افزایش قابل توجه قیمت فلزات جلوگیری خواهد کرد.

 

تحلیلگران، از جمله تام مولکوئین، در یادداشتی نوشتند که کاهش نرخ‌های فدرال رزرو، تسهیل بیشتر سیاست‌های چین و بهبود احساسات تولید جهانی ممکن است در اواخر سه‌ماهه چهارم یا اوایل سال ۲۰۲۵، پس از پایان انتخابات ایالات متحده، به افزایش قیمت فلزات کمک کند.

 

قیمت فلزات از مس تا آلومینیوم در ماه‌های اخیر به دلیل نگرانی از کاهش تقاضای چین و همچنین نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهانی کاهش یافته است. گروه گلدمن ساکس نیز این هفته با کاهش ۵۰۰۰ دلاری پیش‌بینی خود برای قیمت مس در سال ۲۰۲۵، به افزایش محتاطی در بازار کالاها دامن زد.

 

در رقابت ماه نوامبر، نامزد جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ با معاون رئیس‌جمهور کمالا هریس رقابت خواهد کرد که انتظار می‌رود رقابت نزدیکی باشد. در نظرسنجی ملی اخیر از رای‌دهندگان احتمالی که توسط کالج امرسون منتشر شده، هریس با ۴۹٪ در مقابل ۴۷٪ پیشتاز است.

 

فلزات در روز جمعه پس از انتشار گزارش شغلی ماهانه ایالات متحده که نشان داد میزان استخدام در ماه آگوست کمتر از پیش‌بینی‌ها بود، کاهش یافتند. این موضوع احتمالاً به بحث‌های جاری در مورد میزان کاهش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو دامن خواهد زد.

 

مس در حال تجربه دومین کاهش هفتگی متوالی خود در بورس فلزات لندن است و آلومینیوم در حال ثبت هشتمین کاهش روزانه متوالی خود می‌باشد. روی نیز این هفته به دلیل مشکلات بیشتر در بازار فولاد چین سقوط کرده است.

 

سیتی‌گروپ پیش‌بینی سه‌ماهه خود را برای مس ۹۵۰۰ دلار و برای آلومینیوم ۲۵۰۰ دلار حفظ کرده و معتقد است که بهبود رشد جهانی در نهایت می‌تواند به افزایش قیمت‌ها کمک کند. با این حال، تهدید تعرفه‌های جدید یا بالاتر در صورت بازگشت ترامپ به کاخ سفید "یک ریسک کلیدی برای روایت بهبود رشد" باقی می‌ماند.

نظر:

پاسخ: