آرژانتین ظرفیت تولید کربنات لیتیوم را در دو سال گذشته سه برابر کرده است

اتاق کارآفرینان معدنی این کشور (CAEM) روز سه‌شنبه گزارش داد که آرژانتین ظرفیت تولید معادل کربنات لیتیوم (LCE) خود را در دو سال گذشته سه برابر کرده است که ناشی از پروژه‌های جدیدی است که ظرفیت نصب شده را به 136500 تن در سراسر کشور رسانده است.

 

 

آرژانتین، تولیدکننده شماره 4 لیتیوم در جهان، دارای چهار پروژه در حال تولید است، از جمله کارخانه سنتناریو راتونز در استان شمالی سالتا، سرمایه گذاری مشترک بین ارمت فرانسه و فولادساز چینی تسینگشان می باشد.

 

این کارخانه که در اوایل ماه جاری افتتاح شد، قصد دارد تا سال 2025 سالانه 24000 تن LCE تولید کند که به کاهش فاصله با شیلی، بزرگترین تولید کننده فلز فوق سبک در آمریکای لاتین که برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی ضروری است، کمک می کند.

 

CAEM در بیانیه‌ای گفت: افتتاح اخیر Centenario Ratones، چهارمین کارخانه تولید لیتیوم در کشور ما و اولین کارخانه در سالتا، به مجموعه‌ای از پروژه‌ها و توسعه‌های جدید می‌افزاید که ظرفیت نصب شده را تنها در دو سال سه برابر کرد.

 

طبق گزارش اتاق، پتانسیل تولید در آرژانتین از 37500 تن LCE در سال 2022 به 136500 تن رسید.

 

آرژانتین در داخل به اصطلاح "مثلث لیتیوم" آمریکای جنوبی با شیلی و بولیوی قرار دارد و به دنبال افزایش خروجی با مجموعه ای از پروژه های جدید است که قرار است اواخر امسال راه اندازی شوند.

نظر:

پاسخ: