چگونه صنعت معدن آرژانتین از نظام جدید سرمایه گذاری سود می برد

صنعت معدن آرژانتین از نظام مشوق سرمایه گذاری Rigi که بخشی از قانون چارچوب است که این هفته ابلاغ شد، بهره مند خواهد شد.

 

ریگی برای پروژه های بیش از 200 میلیون دلار اعمال می شود و مستلزم آن است که 20 درصد از سرمایه گذاری باید به تامین کنندگان محلی برود. انگیزه شرکت های معدنی مزایایی مانند کاهش نرخ مالیات شرکت ها از 35 درصد به 25 درصد، معافیت از عوارض واردات و صادرات است که هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد و دسترسی بیشتر به بازار ارز، امکان بازپرداخت وام، بهره و پرداخت سود سهام را فراهم می کند.

 

بر اساس گزارش IERAL، یک سازمان غیردولتی متمرکز بر مشکلات اقتصادی، صنعت معدن می تواند به یک منبع کلیدی برای پروژه ها تبدیل شود.

 

BNamericas با ماریو خوارز، هماهنگ کننده کمیته ارزیابی زیست محیطی وزارت معدن استان سن خوان صحبت می کند.

 

خوارز همچنین مدیر و مشاور ارشد معدن در TerraOmnia است و برای شرکت هایی مانند Newmont، Xstrata Copper و Exar کار کرده است. او در مورد پروژه هایی مانند Josemaría، Los Azules، Veladero و Manantial Espejo مشاوره می داد.

 

BNamericas: آیا ریگی سرمایه گذاری در معدن را در آرژانتین تشویق می کند؟

 

خوارز: بله، زیرا ابهاماتی را که قبلا وجود داشت با تضمین های ارائه شده در قانون سرمایه گذاری معدنی که رعایت نشده بود برطرف می کند.

 

ریگی قاطعانه از شرکت هایی با سرمایه کلان حمایت خواهد کرد تا آنها پروژه های خود را در آرژانتین، اعم از مس، طلا یا لیتیوم، توسعه و پیشرفت دهند.

 

BNamericas: افزایش حق امتیاز استخراج از 3٪ به 5٪ - اختیاری برای دولت های استانی - چه تأثیری خواهد داشت؟

 

خوارز: این امر رقابت را برای نواحی به ارمغان می آورد، زیرا حق امتیاز استخراج معادن متعلق به استان ها است. ریگی یک چارچوب مرجع حق امتیاز ارائه می‌کند که موضوع آن به طور مداوم توسط بخش‌های مختلف صنعت، مانند اتاق‌ها یا کالج مهندسین معدن مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

 

در سان خوان، تداوم تضمین شده است، با شروع از حداقل محدوده، حدود 3 درصد، چیزی که من معتقدم در سایر مناطق نیز اتفاق خواهد افتاد، زیرا به توانایی رقابت خوب برای توسعه کشور مربوط می شود. محدوده جدید به رقابت بین مناطق معدنی اجازه می دهد تا در جستجوی سرمایه متمایز شود، که خوب است.

 

BNamericas: یک انتقاد این است که ریگی حفاظت از محیط زیست یا منابع آب را در رابطه با فعالیت های استخراجی تضمین نمی کند.

 

خوارز: اینها اظهارات ناآگاهانه است زیرا آرژانتین چارچوب قانونی برای محیط زیست دارد، اگرچه در مواردی مانند قوانین تعطیلی معادن که در همه مناطق رعایت نمی شود، باید این چارچوب اصلاح شود. این موضوعی است که شایسته توجه بیشتر است.

 

اما در حال حاضر اهتمام بیشتری در ارائه مطالعات اثرات زیست محیطی در معدن مورد نیاز است و دیگر نمی توان بدون اندیشیدن به جنبه های اجتماعی و زیست محیطی خطی در طراحی معدن جابجا کرد و همچنین نمی توان مدیریت آب را که باعث آلودگی می شود انجام داد.

 

امروزه، گزارش‌های شرکت‌های معدنی در تمام مراحل پروژه بسیار قوی‌تر هستند، به‌ویژه در سان‌خوان، جایی که با سخت‌گیری یک تیم چند رشته‌ای و با مشارکت‌کنندگان جامعه مدنی برای اطمینان از مسیری مسئولانه ارزیابی می‌شوند.

 

BNamericas: انتقاد دیگر این است که Rigi سرمایه‌گذاری‌های کمتر از 200 میلیون دلار آمریکا را نادیده می‌گیرد که معمولاً در طرح‌های استخراج معدن تکرار می‌شوند.

 

خوارز: ابزارها یا صورتحساب هایی در حال توسعه هستند که این وضعیت را کاهش می دهند. چند روز پیش رئیس ستاد اشاره کرد که برای شرکت های کوچک و متوسط ​​که مورد پسند دولت نیستند تدابیری ایجاد می شود و نه تنها برای معدن بلکه برای شرکت های فلزکاری، انرژی و غیره.

 

اما برای شروع، سرعت لازم برای سرمایه گذاری های کلان برای بهبود فعالیت های اقتصادی است.

 

BNamericas: آیا انتظار اینکه پروژه های مس مانند Josemaría، Taca Taca یا Los Azules قبل از سال 2030 تولید خود را آغاز کنند، واقع بینانه است؟

 

خوارز: قطعا. ما حداقل پنج پروژه در سطح جهانی در وضعیت اکتشاف پیشرفته یا با مطالعات مهندسی داریم. اگر شرایط اقتصاد کلان بهبود یابد، اگر محدودیت های نرخ ارز بهبود یابد، این پروژه ها می توانند به پیشرفت خود ادامه دهند.

 

در San Juan El Pachón است، پروژه ای با مقدار زیادی منابع و معدنی که عملاً مس خالص است.

 

جوزماریا، فیلو دل سول و لوناهواسی هم هستند که در سطح جهانی هستند و در حال پیشرفت هستند. در سالتا، تاکا تاکا یک پروژه منبع فوق العاده است.

 

چندین مورد تحت تأثیر چرخه‌های ضعیف اقتصاد جهانی قرار گرفته‌اند، اما اکنون به دلیل تقاضای شدید برای حمل‌ونقل الکتریکی، که در آن به مس بیشتری نیاز است، دوباره فعال شده‌اند و مسائلی مانند مصرف انرژی با فناوری‌ها حل می‌شوند.

 

بنابراین برای تقویت سرمایه گذاری ها نیازمند ضمانت های ارائه شده در ریگی هستیم. در مورد سهمی که معدن می تواند در تولید ناخالص داخلی داشته باشد، اجماع استانی و ملی وجود دارد.

نظر:

پاسخ: