ایالات متحده به اندونزی برای مشارکت چند ملیتی مواد معدنی حیاتی نزدیک می شود

یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت که ایالات متحده با اندونزی برای پیوستن به یک شراکت چند ملیتی برای تقویت استانداردهای زیست محیطی این کشور آسیای جنوب شرقی در حالی که دو کشور در مورد یک قرارداد مهم مواد معدنی گفتگو می کنند، تماس گرفته است.

 

 

خوزه فرناندز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست، در سفر هفته جاری خود به جاکارتا، با دولت اندونزی در مورد مشارکت امنیت معدنی، همکاری 14 کشور و اتحادیه اروپا صحبت کرد.

 

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در جاکارتا گفت که MSP که هدف آن تسریع توسعه زنجیره تامین مواد معدنی حیاتی پایدار و تسهیل حمایت های مالی و دیپلماتیک است، فرصتی برای بهبود استانداردهای زیست محیطی و حاکمیت در بخش معدنی اندونزی خواهد بود.

 

اندونزی که دارای ذخایر غنی از مواد معدنی مانند نیکل، مس و بوکسیت است، مایل است خود را به عنوان قطب تولید باتری و خودروهای الکتریکی معرفی کند.

 

این کشور از زمان ممنوعیت صادرات سنگ معدن فرآوری نشده در سال 2020، صنعت فرآوری نیکل خود را به طور گسترده گسترش داده است، اما کارشناسان محیط زیست این صنعت را به دلیل جنگل زدایی، آلودگی آب و هوا ناشی از ذوب ها مقصر می دانند.

 

فرناندز گفت: «من معتقدم که این منجر به سرمایه‌گذاری بیشتر در اندونزی خواهد شد، و نه هر سرمایه‌گذاری، بلکه سرمایه‌گذاری‌هایی که به نفع جوامع باشد، قوانین کار و قوانین زیست‌محیطی را رعایت کند.»

 

او افزود که اندونزی یکی از هفت کشوری است که ایالات متحده برای تبدیل شدن به هاب نیمه هادی از آنها حمایت می کند.

 

جاکارتا از واشنگتن خواسته است تا یک معامله مهم تجاری معدنی مشابه معامله آمریکا با ژاپن داشته باشد.

 

فرناندز گفت که بحث در حال پیشرفت مثبت است، اما از ارائه جدول زمانی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است به توافق برسد، خودداری کرد.

 

وی گفت: «ما از روندی که مذاکرات ما ادامه دارد بسیار راضی هستیم. ما به گسترش این گفتگوها در آینده ادامه خواهیم داد.»

 

وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی، ایرلانگا هارتارتو، اواخر روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که او و فرناندز درباره راه‌های توسعه مواد معدنی حیاتی و طرح ایجاد یک مجمع معدنی که می‌تواند به عنوان یک پلتفرم زنجیره تامین توسعه یابد، گفتگو کردند.

نظر:

پاسخ: