استراتژی معدن پرتغال ممکن است مس را به لیتیوم ترجیح دهد

وزیر محیط زیست و انرژی پرتغال روز دوشنبه گفت که دولت پرتغال در حال نهایی کردن یک برنامه استراتژیک برای کشف مواد خام حیاتی برای گذار سبز است، جایی که مس می تواند نقش مهم تری نسبت به لیتیوم داشته باشد.

 

 

ماریا دا گراکا کاروالیو گفت پرتغال "خوشبختانه مواد خام حیاتی زیادی برای انتقال سبز دارد، مانند مس، که برای خودروهای الکتریکی مورد نیاز است."

 

پرتغال در حال حاضر دارای بزرگترین معدن مس در اتحادیه اروپا است که توسط لاندین ماینینگ مستقر در تورنتو اداره می شود. همچنین لیتیوم را برای صنعت سرامیک تولید می کند و دارای ذخایر زیادی از لیتیوم درجه باتری است که در حال توسعه هستند.

 

او در حاشیه یک کنفرانس به خبرنگاران گفت: "ما پتانسیل زیادی برای کشف مس داریم، ما در حال حاضر یک سنت بزرگ داریم و به سرمایه گذاری ادامه خواهیم داد."

 

وقتی به مواد خام حیاتی نگاه می کنیم، باید لیتیوم را در نظر بگیریم، اما این تنها لیتیوم نیست و شاید مهمترین آن نیست.

 

او گفت که برنامه راهبردی باید در 22 جولای ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه «بر اساس این استراتژی، حوزه‌های تولید مواد اولیه حیاتی مختلف را مشخص خواهیم کرد»، گفت: «ممکن است امتیازات جدیدی وجود داشته باشد».

 

هدف اروپا تضمین امنیت بیشتر و کاهش وابستگی به واردات از کشورهایی مانند چین برای مواد ضروری برای گذار سبز است.

 

دولت قبلی پرتغال قصد داشت مجوزهای اکتشاف لیتیوم را در شش منطقه در شمال و مرکز این کشور به مزایده بگذارد.

 

با این حال، نگرانی‌ها در مورد اثرات زیست‌محیطی و اجتماعی استخراج لیتیوم از سوی گروه‌های حافظ طبیعت و جوامع محلی منجر به تاخیرهای متعدد در مزایده شده است که در ابتدا برای سال 2018 برنامه‌ریزی شده بود.

 

کاروالیو در پاسخ به این سوال که آیا دولت جدید قصد دارد مزایده لیتیوم را ادامه دهد، نیاز به دیدن برنامه راهبردی نهایی و اتخاذ هرگونه تصمیم بر اساس داده های علمی و فنی را ذکر کر

نظر:

پاسخ: