کابینه عربستان قراردادهای معدنی با اردن، گابن و زیمبابوه را تصویب کرد

ریاض: موافقت‌نامه‌های معدنی با اردن، گابن و زیمبابوه توسط کابینه عربستان امضا شد و مجموعه‌ای از معاملات اقتصادی امضا شد.

 

این قراردادها در جلسه ای به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به تصویب رسید، در حالی که پادشاهی سعودی به دنبال افزایش سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی به بین 70 تا 80 میلیارد دلار تا سال 2030 است که از سطح فعلی 26 میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

به گفته آژانس مطبوعاتی عربستان سعودی، سایر توافقات شامل قراردادهای همکاری با چین در حمل و نقل مدرن، سنگاپور در مورد کیفیت محصولات حلال و کمیسیون هوانوردی غیرنظامی آفریقا است.

 

این تلاش‌ها با طرح تنوع اقتصادی عربستان سعودی که قبلاً شاهد مشارکت 50 درصدی فعالیت‌های اقتصادی غیرنفتی در تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2023 بوده است، مطابقت دارد.

 

در ادامه، هیئت وزیران مجموعه‌ای از موضوعات کلی از جمله گزارش‌های سالانه وزارت گردشگری و صندوق توسعه فرهنگی را بررسی و اقدامات لازم را برای پیشبرد این بخش‌ها انجام داد.

 

سلمان بن یوسف الدوساری، وزیر اطلاعات، بر این بحث ها تاکید کرد و بر ابتکارات در حال انجام برای ارتقای زیرساخت ها، بهبود کیفیت خدمات، توسعه بخش های کلیدی و جذب سرمایه گذاری تاکید کرد. هدف این تلاش ها تحریک صنایع ملی و تقویت رشد اقتصادی پایدار است.

 

علاوه بر این، کابینه درباره نهایی کردن یک یادداشت تفاهم با یونان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کمیسیون های مربوطه آنها بحث و گفتگو کرد.

 

یکی دیگر از قراردادهای تایید شده بین عربستان سعودی و سنگاپور برای افزایش سرمایه انسانی و رهبری در بخش های عمومی خود از طریق تلاش های مشترک بود.

 

علاوه بر این، تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین وزارت فرهنگ عربستان سعودی و اداره فرهنگ و آثار باستانی بحرین نهایی شد.

 

علاوه بر این توافق‌ها، کابینه همچنین صورت‌های مالی سال‌های مالی گذشته اداره کل نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی، مرجع دولتی دیجیتال و دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود را تسویه کرد.

 

این دیدارها در چارچوب تقویت روابط دوستی و تقویت همکاری های دوجانبه و چندجانبه در همه زمینه ها انجام شد. تمرکز به ویژه بر ارتقای امنیت و ثبات بین المللی و پیشبرد اصول توسعه، پیشرفت و پیشرفت فرهنگی بود.

 

در این نشست از تلاش‌ها برای افزایش مشارکت مردان و زنان سعودی در طرح‌های توسعه، افزایش ادغام نیروی کار ملی و تلاش برای دستیابی به هدف چشم‌انداز 2030 برای کاهش بیکاری به 7 درصد قدردانی شد.

نظر:

پاسخ: