اروپا برای مقابله با اتکا به چین، استخراج منیزیم را از سر می گیرد

اروپا برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته استخراج منیزیم را از سر خواهد گرفت، زیرا اتحادیه اروپا تلاش می کند وابستگی خود را به واردات مواد خام حیاتی چین کاهش دهد.

رومانی عضو اتحادیه اروپا روز جمعه امتیاز استخراج معدن را به Verde Magnesium، یک شرکت مستقر در بخارست که توسط سرمایه گذار سهام خصوصی آمریکایی Amerocap حمایت می شود، اعطا کرد.

Verde قصد دارد یک میلیارد دلار در یک معدن منیزیم بلااستفاده در نزدیکی شهر Oradea سرمایه‌گذاری کند و تأسیسات فرآوری بسازد که از انرژی تجدیدپذیر و همچنین بازیافت آلومینیوم استفاده کند.

بیش از 90 درصد منیزیم اروپا - که برای ساخت آلیاژهای آلومینیوم سبک وزن مورد استفاده در خودروها و بسته‌بندی ضروری است - از چین وارد می‌شود.

صنعت آلومینیوم اروپا در سال 2022 با تعطیلی موقت تولید چین به دلیل قیمت بالای انرژی، به شدت مختل شد و هشدارهایی درباره تعطیلی کارخانه ها در بلوک ایجاد کرد.

Bernd Martens، رئیس شرکت Verde Magnesium و مدیر سابق آئودی، به فایننشال تایمز گفت که معدن و کارخانه در رومانی به بروکسل کمک می کند تا به هدف خود مبنی بر استقلال بیشتر فلزات حیاتی مورد نیاز برای انتقال سبز عمل کند.

 

مارتنز گفت: «بخش صنعتی اروپا نیاز شدیدی به تامین قابل اعتماد فلزات حیاتی و استراتژیک دارد، به ویژه آنهایی که ردپای کربن کمتری نسبت به واردات فعلی دارند که می‌تواند از گذار اروپا به سمت اقتصاد بی‌کربن حمایت کند.»

Verde از محل یک معدن منیزیم استفاده خواهد کرد که در سال 2014 بسته شد - در آن زمان آخرین معدنی که در اروپا کار می کرد. این کشور قصد دارد تا اواخر سال 2027 تولید خود را آغاز کند و به 90000 تن در سال، نیمی از عرضه اتحادیه اروپا و 9 درصد تولید جهانی برسد.

این شرکت احتمالاً پس از نامگذاری آن به عنوان یک سرمایه گذاری کلیدی توسط اتحادیه مواد خام اروپا - یک شبکه صنعتی با حمایت کمیسیون اروپا - به مکانیسم های بودجه اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد.

حدود 87 درصد از عرضه جهانی منیزیم و 95 درصد مصرف اروپا از چین تامین می‌شود که با افزایش قیمت‌ها، تولید خود را به شدت کاهش داده است.

اتحادیه اروپا اهداف بلندپروازانه ای را تحت قانون مواد خام حیاتی تعیین کرده است. این کشور می خواهد 10 درصد از مواد معدنی حیاتی اتحادیه اروپا را استخراج کند، 40 درصد آن را فرآوری کند و 15 درصد آن را تا سال 2030 بازیافت کند.

این قانون همچنین صدور مجوز را آسان‌تر می‌کند و پروژه‌های استراتژیک را برای تامین مالی اولویت‌بندی می‌کند، اما به دلیل عقب ماندن از ایالات متحده از نظر حمایت مالی از پروژه‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

مارتنز ابراز اطمینان کرد که با وجود مخالفت‌های محلی و چالش‌های زیست‌محیطی که پروژه‌های قبلی را با مشکل مواجه کرده است، استخراج منیزیم از سر گرفته خواهد شد.

ماه گذشته، رومانی در یک پرونده داوری بین‌المللی که توسط گروه معدنی گابریل ریسورسس در فهرست کانادا انجام شده بود، پیروز شد که به دنبال غرامت 4.4 میلیارد دلاری برای یک معدن طلای برنامه‌ریزی‌شده در این کشور بود که با موفقیت توسط گروه‌های محیط‌زیست مسدود شد.

نظر:

پاسخ: