Vulcan Energy اولین تولید کلرید لیتیوم خود را در آلمان آغاز کرد

تامین کننده لیتیوم Vulcan Energy روز چهارشنبه از آغاز تولید اولین لیتیوم کلرید در کارخانه استخراج خود در آلمان با استفاده از انرژی زمین گرمایی خبر داد که گامی اساسی در جهت تولید هیدروکسید لیتیوم با درجه باتری است.

کریس مورنو، مدیر اجرایی Vulcan Energy به رویترز گفت: «تا جایی که ما می‌دانیم، این اولین منبع تولید محلی است، به این معنی که لیتیوم از آلمان، از منبع زیر پای ما می‌آید».

Vulcan Energy مجوز بیش از 1000 کیلومتر از زمین در منطقه Upper Rhine Valley آلمان برای استخراج شورابه های فوق العاده داغ غنی از لیتیوم از مخازن زیرزمینی، برای تولید برق و استخراج لیتیوم از شورابه ها دریافت کرده است.

اتحادیه اروپا اهدافی را برای حفاری، بازیافت و پالایش لیتیوم، کبالت و سایر فلزات مورد نیاز برای انتقال سبز خود تعیین کرده است، اما کمبود پول جدید، هزینه های فلج کننده انرژی و مخالفت های محلی می تواند آنها را از دسترس خارج کند.

 

ولکان انرژی در ماه فوریه گفت که دولت آلمان یک صندوق سرمایه گذاری 1.1 میلیارد یورویی برای تقویت دسترسی کشور به مواد خام حیاتی ضروری برای پروژه های با فناوری پیشرفته و سبز ایجاد کرده است.

این شرکت که هم در استرالیا و هم در فرانکفورت فهرست شده بورسی است، قبلاً با خودروسازانی از جمله فولکس واگن، استلانتیس و رنو قراردادهایی امضا کرده است. این شرکت گفت کارخانه بهینه سازی استخراج لیتیوم آن در لاندو، آلمان، نتایج اولیه قوی را نشان داد، با راندمان استخراج لیتیوم به طور مداوم بالای 90%.

ای شرکت افزود، نتایج، پس از سه سال آزمایش داخلی، همان چیزی است که ولکان در عملیات آزمایشگاهی و کارخانه آزمایشی خود دیده است و مطابق با انتظارات کارخانه تجاری و مدل تامین مالی ولکان است.

مورنو گفت که خروجی لیتیوم کلرید Vulcan در نیمه دوم سال به لیتیوم هیدروکسید با درجه باتری در کارخانه تبدیل جدید این شرکت در فرانکفورت تبدیل خواهد شد.

این شرکت در حال جمع آوری سرمایه برای اولین کارخانه صنعتی در مقیاس بزرگ خود با تولید سالانه 24000 تن هیدروکسید لیتیوم معادل 500000 خودروی الکتریکی است که تا پایان سال 2026 راه اندازی می شود.

مورنو افزود: «ما به دنبال بستن فاینانس احتمالاً در چهار تا پنج ماه آینده هستیم.

در ماه فوریه، Vulcan Energy گفت که در بررسی اولیه بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) برای تامین مالی بدهی تا سقف 500 میلیون یورو (537.15 میلیون دلار) گذرانده است.

نظر:

پاسخ: