عربستان سعودی از شرکت های جهانی دعوت می کند تا به برنامه اکتشاف معدن بپیوندند

ریاض: بخش معدنی عربستان سعودی با معرفی برنامه فعال سازی اکتشاف معدنی، که از شرکت ها و کاوشگران جهانی برای مشارکت در این طرح دعوت می کند، آماده گسترش است.

بر اساس بیانیه ای، وزارت صنعت و منابع معدنی عربستان و وزارت سرمایه گذاری از شرکت های بین المللی در این بخش دعوت کرده اند تا در این طرح ثبت نام کنند.

هدف این برنامه تقویت فعالیت‌های اکتشافی، بهینه‌سازی ارزش استخراج‌شده از بخش معدن، و گسترش پتانسیل بررسی عربستان با تمرکز بر مناطق ناشناخته است.

علاوه بر این، به دنبال توسعه استعدادهای محلی، افزایش مهارت ها و قابلیت ها در زمینه اکتشاف مواد معدنی کشور، و ارتقای دانش زمین شناسی با ارائه داده های نوآورانه منطبق با استانداردهای بین المللی است و در نتیجه فرصت های سرمایه گذاری را تقویت می کند.

این ابتکار با تلاش های عربستان سعودی برای تقویت و توسعه بخش معدن، با هدف تبدیل آن به ستون سوم صنایع ملی در راستای اهداف چشم انداز 2030، همسو است.

علاوه بر این، وزارت صنعت تصریح کرد که مشارکت در این پروژه مستلزم رعایت چندین معیار از جمله تمرکز بر اکتشاف مواد معدنی استراتژیک طبقه بندی شده تحت رده A در سیستم سرمایه گذاری معدنی است. این مواد معدنی عبارتند از مس، لیتیوم، نیکل، طلا و آهن.

تلاش‌های اکتشافی باید مناطقی را که قبلاً شناسایی نشده‌اند، اولویت‌بندی کنند. خاطرنشان شد که شرکت ها موظفند مجوز اکتشاف معتبر را در پنج سال اول دوره مجوز دریافت کنند، سابقه موفقیت آمیزی در کاوش سایت های جدید نشان دهند و فعالانه با ارائه دهندگان خدمات محلی برای تشویق سرمایه گذاری و رشد در زنجیره تامین محلی مشارکت کنند. .

وزارت صنعت مهلتی برای سرمایه گذاران علاقه مند برای ارسال درخواست های خود از اول آوریل تا 31 می تعیین کرده است. برندگان تا پایان جولای 2024 اعلام خواهند شد.

در ماه مارس، این وزارتخانه همچنین یک بسته تشویقی به مبلغ نزدیک به 685 میلیون SR (182 میلیون دلار) در تسهیل مالی راه اندازی کرد. این نهاد دولتی در آن زمان این طرح را با هدف حمایت از کشف معدن در عربستان افتتاح کرد.

این طرح‌ها که با همکاری وزارت سرمایه‌گذاری توسعه یافته‌اند، با هدف کاهش ریسک‌ها برای شرکت‌های اکتشافی در مراحل اولیه و تقویت منابع مالی در این بخش، مطابق با اهداف چشم‌انداز 2030، همانطور که آژانس مطبوعاتی عربستان در آن زمان گزارش کرده بود.

علاوه بر این، این وزارتخانه تاکید کرد که بسته حمایت مالی جامع برای کمک به شرکت ها و سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در اکتشاف منابع معدنی در منطقه پیش بینی شده است.

با توجه به اینکه ثروت معدنی عربستان سعودی 9.4 تریلیون SR برآورد می شود، عربستان به دنبال تبدیل معدن به یک ستون صنعتی اساسی است.

نظر:

پاسخ: