کانادا قصد دارد یک میلیارد دلار برای کارخانه فرآوری نیکل جمع آوری کند

شرکت Canada Nickel  روز پنجشنبه اعلام کرد که به دنبال جذب یک میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه فرآوری نیکل است، زیرا به دنبال این است که خود را به عنوان تامین کننده جایگزین فلز مورد استفاده در خودروهای باتری و خودروهای برقی قرار دهد.

انتظار می رود کارخانه فرآوری در انتاریو در سال 2027 تولید خود را آغاز کند و سالانه 80000 تن نیکل را فرآوری کند. تولید نیکل در حال حاضر در آسیا متمرکز است و شرکت امیدوار است که کارخانه جدید به افزایش عرضه از منابع پاک‌تر کمک کند.

 

مارک سلبی، مدیرعامل این شرکت به رویترز گفت که این شرکت در حال مذاکره با دولت کانادا، وزارت دفاع ایالات متحده و سایر شرکا در بخش تولید باتری است تا بودجه را تامین کند.

 

به گفته سلبی، معدنکاری که Samsung SDI و Agnico Eagle Mines را سهامدار خود می داند، همچنین در حال ساخت یک معدن نیکل در انتاریو است و امیدوار است زنجیره تامین باتری را با کارخانه فرآوری پیشنهادی ادغام کند.

 

سهام این شرکت 3.6 درصد افزایش یافت و به 1.42 دلار کانادا رسید. این معدنکار که در بورس اوراق بهادار تورنتو ثبت شده است، دارای ارزش بازار 194 میلیون دلار کانادا است.

 

اعلام NetZero Metals، واحدی از Canada Nickel ، در حالی است که تولیدکنندگان بزرگ جهانی نیکل پس از کاهش 40 درصدی قیمت ها در سال گذشته، هزینه ها را کاهش داده و تولید خود را کاهش دادند.

 

اما سلبی انتظار دارد تقاضا برای این فلز رشد کند.

 

سلبی گفت: شرکت‌های خودروسازی و زنجیره تامین باتری می‌دانند که میزان نیکل مورد نیاز در آمریکای شمالی طی دهه آینده دو برابر و سه برابر خواهد شد.

نظر:

پاسخ: