قیمت طلا به بالاترین حد خود در ۶ ماه گذشته ادامه می‌دهد زیرا انتظارات فدرال‌رزرو فدرال غلبه دارد

قیمت طلا روز سه‌شنبه برای چهارمین دوره متوالی افزایش یافت و به بالاترین حد در بیش از شش ماه گذشته رسید که ناشی از عقب‌نشینی دلار و انتظارات فدرال رزرو آمریکا برای پایان افزایش نرخ‌های بهره بود.

هر اونس طلا تا ظهر امروز با 1.2 درصد افزایش به 2039.79 دلار رسید که بالاترین قیمت از 11 می است. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در دسامبر 1.3 درصد افزایش یافت و به 2039.90 دلار در هر اونس رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز در یادداشتی رویترز گفت: طلا در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه می دهد و شاخص دلار در روند نزولی قرار دارد زیرا امیدوار است فدرال رزرو دیگر نرخ های بهره را افزایش ندهد و حتی ممکن است تا بهار نرخ بهره را کاهش دهد.

ویکوف افزود: «اگر اعداد تولید ناخالص داخلی (ایالات متحده) و شاخص‌های تورم، قوی‌تر از حد انتظار باشند، احتمالاً باعث کاهش اشتیاق معامله گران در بازار طلا می شود.

ابزار FedWatch CME نشان می دهد، معامله گران به طور گسترده ای انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد و با احتمال 50 درصد کاهش در ماه مه سال آینده قیمت گذاری می شود.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو آمریکا، گفت که او "به طور فزاینده ای مطمئن است" که سیاست در نقطه درستی قرار دارد.

با کاهش قیمت شمش برای خریداران خارجی، شاخص دلار در روز سه شنبه به پایین ترین حد خود از اواسط اوت رسید.

سرمایه گذاران داده های مخارج مصرف شخصی ایالات متحده در روز پنجشنبه را که شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است، رصد خواهند کرد. تمرکز همچنین بر روی ارقام تجدید نظر شده تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده است که برای چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

تصور احتیاط در آستانه هفته شلوغ دیگری برای بازارهای مالی جهانی نیز از این فلز گرانبها حمایت می کند. لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی FXTM، گفت: با توجه به اینکه چگونه سطح 2000 دلار مقاومت بسیار سختی برای فتح نشان داد، طلا می‌تواند بدون یک کاتالیزور بنیادی قوی سقوط کند.

نظر:

پاسخ: