10 معدن بزرگ لیتیوم در آفریقا

 

استخراج لیتیوم در آفریقا به دلیل تقاضای جهانی برای جزء اصلی آن در باتری های خودروهای الکتریکی و ذخیره انرژی تجدیدپذیر مورد توجه قرار گرفته است.

در اینجا لیستی از معادن قابل توجه لیتیوم در آفریقا آمده است:

پروژه لیتیوم آرکادیا، زیمبابوه

پروژه لیتیوم روباز آرکادیا، واقع در 38 کیلومتری شرق شهر هراره، پایتخت زیمبابوه، یکی از بزرگترین منابع لیتیوم سنگ سخت در جهان محسوب می شود.

این پروژه که متعلق به شرکت معدنی Zhejian Huayou Cobalt است، ذخایر لیتیوم 42.3 میلیون تنی را تخمین زده است.

این گروه چینی قصد دارد حدود 300 میلیون دلار در پروژه توسعه معدن لیتیوم و کارخانه بازفرآوری با هدف تولید 4.5 میلیون تن سنگ معدن و 50000 تن معادل کربنات لیتیوم سرمایه گذاری کند.

بیکیتا مینرالز، زیمبابوه

معدن بیکیتا به عنوان بزرگترین معدن لیتیوم در زیمبابوه رتبه بندی شده است. معدن خصوصی واقع در جنوب زیمبابوه در استان ماسوینگو دارای بزرگترین ذخایر لیتیوم شناخته شده جهان با حدود 11 میلیون تن است.

این معدن دارای 10.8 میلیون تن سنگ لیتیوم با عیار 1.4 درصد است که در نتیجه 0.15 میلیون تن لیتیوم تولید می شود. منبع قابل توجهی از مواد معدنی لیتیوم از جمله اسپودومن را تولید کرده است.

Sinomine Resource Group این معدن را به قیمت 200 میلیون دلار در سال 2022 خریداری کرد.

پروژه لیتیوم Manono، DRC

معدن Manono-Kitolo، یک معدن سابق قلع و کلتان در جمهوری دموکراتیک کنگو، یکی از بزرگترین ذخایر لیتیوم جهان را در اختیار دارد.

معدن Manono-Kitolo در استان تانگانیکا، جنوب جمهوری دموکراتیک کنگو، دارای 120 میلیون تن سنگ لیتیوم با عیار 0.6 درصد است که نتیجه آن 0.72 میلیون تن لیتیوم است.

AVZ Minerals Limited و La Congolaise d'Exploitation Minière SA مالک پروژه Manono هستند و AVZ مسئول تامین مالی مطالعه امکان سنجی و تصمیم گیری در زمینه معدن است.

پروژه باطله Manono، DRC

باطله ها میراث استخراج تاریخی قلع در این منطقه است.

این پروژه شامل 11 ذخایر فناورانه خواهد بود و قرار است تا سال 2025 تولید اولیه 100000 تن کنسانتره در سال را به بازار بین المللی برساند.

پروژه لیتیوم بلسبرگ، آفریقای جنوبی

پروژه بلسبرگ، واقع در استان کیپ شمالی آفریقای جنوبی، دارای مقدار قابل توجهی لیتیوم است که بین 250000 تا 400000 تن است.

این یکی از بزرگترین ذخایر پگماتیت معدنی اقتصادی شناخته شده است و از لحاظ تاریخی بزرگترین منبع تانتالیوم در آفریقای جنوبی بوده است.

Marula Mining، یک شرکت سرمایه گذاری معدن و اکتشاف، با موفقیت اولین محموله سنگ لیتیوم را در ژانویه 2023 از طریق تسهیلات بازپرداخت 5 میلیون دلاری لیتیوم تسهیل کرد.

پروژه لیتیوم گولامینا، مالی

پروژه لیتیوم گولامینا در طول عمر 21 ساله خود، 142.3 میلیون تن اکسید لیتیوم با عیار 1.38 درصد تولید خواهد کرد.

این پروژه که تقریباً در 150 کیلومتری شهر باماکو پایتخت مالی قرار دارد، از طریق سرمایه گذاری مشترک بین شرکت های معدنی Leo Lithium و Jiangxi Ganfeng Lithium توسعه یافته و استخراج می شود.

این پروژه که هدف آن تولید کنسانتره اسپودومن در نیمه اول سال 2024 است، انتظار می رود کل هزینه سرمایه ای بیش از 320 میلیون دلار داشته باشد.

پروژه لیتیوم و تانتالیم زولو، زیمبابوه

پروژه لیتیوم و تانتالیم زولو، بزرگترین سایت دارای لیتیوم توسعه نیافته زیمبابوه، شامل 14 محدوده معدنی است که مساحتی به وسعت 3.5 کیلومتر مربع را پوشش داده که برای کانی سازی لیتیوم و تانتالیوم پی جویی خواهد شد.

این پروژه که متعلق به توسعه‌دهنده فلزات و مواد معدنی استراتژیک آفریقا است، Premier African Minerals، یک منبع تخمینی انبساطی معادل کربنات لیتیوم به مقدار  526000 تنی با عیار 1.06% Li2O اکتشاف خواهد کرد.

این معدن قرار است یک کارخانه آزمایشی 50000 تنی در سال توسط شرکت تحقیق و توسعه Suzhou TA&A Ultra Clean Technology به مبلغ 35 میلیون دلار توسعه دهد.

پروژه لیتیوم Ewoyaa، غنا

انتظار می رود پروژه لیتیوم Ewoyaa توسعه یافته در آتلانتیک لیتیوم به اولین معدن تولید لیتیوم غنا تبدیل شود و انتظار می رود 35.3 میلیون تن لیتیوم با عیار 1.25 درصد Li2O تولید کند.

با برنامه ریزی برای شروع تولید تا پایان سال 2024، این پروژه توسط شرکت اکتشاف و توسعه لیتیوم متمرکز آتلانتیک لیتیوم در حال توسعه است و عمر معدن 12.5 سال داشته می باشد.

با سرمایه گذاری اولیه 125 میلیون دلاری، این پروژه از روش های استخراج معادن روباز معمولی در 14 گودال جداگانه در پنج منطقه معدنی، شامل عملیات حفاری، انفجار، بارگذاری و حمل و نقل استفاده می کند.

نظر:

پاسخ: