قیمت مس پایدار می شود چرا که قدرت دلار به تعادل تحریک جدید چین می رسد.

دلار آمریکا پس از انتشار یک دسته از داده های ایالات متحده، از جمله قیمت های تولیدکننده و فروش خرده فروشی، افزایش یافت و به نشانه فشارهای تورمی پایدار در اقتصاد تبدیل شد. مس نیز تحت فشار ارزی که در آن قیمت گذاری شده است، سودهای اولیه خود را کاهش داد.

داده ها پس از تداوم تلاشهای بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ ذخایر الزامی برای اکثر بانک ها به میزان 25 واحد پایه، منتشر شد. این دومین کاهش مشابه در سال جاری بود و به تحریک نسبتاً معتدلی که این کشور تا کنون اجرا کرده بود اضافه شد.

بهبود کند چین پس از کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا بر بازارهای فلزات در سال 2023 تأثیر گذاشته است و به فشارهای سیاست پولی سخت تر ایالات متحده نیز اضافه کرده است. معامله گران همچنین به اقدامات پکن برای جلوگیری از افت یوان در برابر افزایش دلار چشم دوخته اند.

ارز محلی قویتر واردات را برای تجار و تولیدکنندگان داخلی در بزرگترین مصرفکننده فلزات جهان ارزان تر می کند. مس معمولاً با یوان همبستگی مثبت دارد که پس از نزدیک شدن به پایین ترین سطح خود در اوایل ماه جاری بهبود یافته است.

قراردادهای آتی مس 0.1% کاهش یافت و به میزان 8407 دلار برای هر تن در بورس فلزات لندن تا ساعت 3:01 بعدازظهر به وقت محلی معامله میشد. تمامی قراردادهای اصلی دیگر ارزشهای بالاتری داشتند و بیشترین افزایش را روی داشت که 1.6% افزایش یافت.

نظر:

پاسخ: