روسیه تولید بزرگترین ذخایر مس را آغاز می کند

روسیه تولید خود را در بزرگترین ذخایر مس بکر این کشور آغاز کرده است. پروژه Udokan طی مراسمی در 11 سپتامبر افتتاح شد.

ایالات متحده در 12 آوریل، اپراتور این پروژه، Udokan Copper را تحریم کرد که بخشی از یک سری اقدامات با هدف محدود کردن توانایی روسیه برای تامین مالی جنگ جاری خود علیه اوکراین است.

Udokan Copper متعلق به شرکت USM Holding متعلق به الیگارش Alisher Burhanovich Usmanov است. همه شرکت های عثمانوف توسط ایالات متحده تحریم شده اند.

این پروژه در منطقه Kalar در منطقه Trans-Baikal در جنوب شرقی روسیه واقع شده است. به گفته این شرکت، کارخانه Udokan کنسانتره مس سولفید را با کنسانتره فلزی 40 تا 50 درصد تولید خواهد کرد.

اولین مرحله از کارخانه متالورژی قرار است در سال 2024 راه اندازی شود. این کارخانه حداکثر 15 میلیون تن سنگ معدن در سال با تولید سالانه 150000 تن مس در قالب کاتد و کنسانتره مس انجام می دهد.

تخمین زده می شود که این کانسار 26.7 میلیون تن مس دارد. این پروژه با تاخیرهای متعددی مواجه شده است. در سال 2008، عثمانوف حقوق توسعه این سپرده را به مبلغ 500 میلیون دلار (47.85 میلیارد روپیه) قبل از سقوط مالی جهانی خریداری کرد. از آن زمان تاکنون، این پروژه با چالش های فنی زیادی روبرو بوده است.

سنگ معدن مس واقع در منطقه Udokan به سختی استخراج می شود. این کانسار در سال 1949 کشف شد، اما به دلیل اینکه فناوری مورد نیاز برای استخراج سنگ معدن هنوز وجود نداشت، توسعه نیافته بود.

توسعه دهندگان قصد دارند مرحله دوم مجتمع معدنی و متالورژی را تا سال 2028 بسازند. ظرفیت سالانه 24 تا 28 میلیون تن سنگ معدن و 450000 تن مس خواهد بود.

این کانسار در مرز با چین قرار دارد که هولدینگ USM آن را در یک بازار عمده صادراتی می بیند. Erkozha Akylbel، مدیرعامل، در آخرین سخنرانی سال در مجمع اقتصادی شرق گفت: «به همین دلیل است که با این پروژه در ابتدا صادرات به منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه به چین که بزرگترین مصرف کننده مس (بیش از 50 درصد) در جهان است، مشاهده کردیم.

نظر:

پاسخ: