بزرگترین ذخیرهگاه حیاتوحش آفریقای جنوبی و برخی از کسبوکارهای محلی با طرحهایی برای ایجاد یک گذرگاه مرزی جدید فقط با کامیونهای خصوصی با هدف تسریع صادرات مواد معدنی به بنادر همسایه موزامبیک مخالف هستند.
شرکت لجستیک، که به طور غیرمستقیم متعلق به مدیران سرمایه گذاری زیرساخت آفریقای Old Mutual Ltd. است، قصد دارد مسیر جدیدی را در Komatipoort، گذرگاه زمینی اصلی آفریقای جنوبی در مسیر ماپوتو، پایتخت موزامبیک باز کند. توسعه در مرز جنوب شرقی پارک ملی کروگر، نزدیکتر از گذرگاه فعلی به ذخیرهگاه خواهد بود.
آیزاک فاهلا، سخنگوی این ذخیرهگاه از طریق ایمیل گفت: نگرانیهای ما در مورد تأثیر منفی این پیشنهاد بر محیطزیست، تنوع زیستی و منطقه حفاظتشده پارک ملی کروگر است. او گفت که پارک نگرانی های خود را به عنوان بخشی از فرآیند ارزیابی اثرات زیست محیطی ارائه کرده است.
پست مرزی جدید پیشنهادی به کاهش فشار بر روی ایستگاه فعلی کمک میکند، جایی که صف کامیونهای حامل سنگ آهن، کروم و زغال سنگ میتواند به طول 30 کیلومتر (19 مایل) کشیده شود. ازدحام باعث هرج و مرج در شهر کوماتی پورت شده است، زیرا کامیون ها اغلب به گلوگاه بزرگی در راهروی صادراتی مهم برای شرکت های معدنی آفریقای جنوبی تبدیل می شوند.
شرکت لجستیک میخواهد یک پارکینگ در حومه کومیپورت بسازد که دارای تسهیلات مهاجرتی و گمرکی باشد و جادههای شنی موجود را که کامیونها برای رفتن به ترمینال ریلی که در سمت موزامبیک ساخته است، ارتقا دهند.
به گفته هنی ژوست، رئیس عملیات این شرکت، «همه اثرات منفی پیشنهادی را می توان کاهش داد تا تأثیر آن بر محیط زیست تا حد قابل قبولی کاهش یابد.» .
نظر: