نوآوری در خودروهای الکتریکی پتانسیل رشد تقاضای مس را کاهش می‌دهد

بررسی های صنعتی نشان می دهد، تسلا (TSLA.O) و رقبای آن در حال طراحی خودروهای الکتریکی جدید به نحوی هستند که کمبود محتوای مس را کاهش می دهند، تغییراتی که می تواند رشد تقاضا برای این فلز را در زمان عرضه نسل جدید خودروهای الکتریکی محدود کند،

افزایش شدید فروش خودروهای برقی، که منجر به رشد در چین می شود، به این معنی است که تقاضای مس تا پایان دهه به رشد خود ادامه خواهد داد، اما بر اساس دو پیش بینی اخیر، نوآوری در خودروهای الکتریکی به عنوان یک عامل محدود کننده ظاهر شده است.

مس به عنوان یکی از عوامل انتقال به سوی انرژی سبز در نظر گرفته شده است، از جمله به دلیل نیاز به سیم کشی در خودروهای الکتریکی.

 

خودروهای الکتریکی می توانند تا 80 کیلوگرم (176 پوند) مس، چهار برابر مقدار مصرف شده در یک وسیله نقلیه موتور احتراقی معمولی استفاده کنند.

گلدمن ساکس در گزارشی در هفته جاری اعلام کرد که خودروهای الکتریکی دو سوم رشد تقاضای جهانی مس در سال گذشته را به خود اختصاص داده اند.

اما شرکتهای سازنده خودروهای الکتریکی و باتری توانسته اند روش هایی برای کاهش وزن و هزینه ها پیدا کنند که به معنای کاهش نیاز به مس در هر خودرو است که توسط گلدمن ساکس و شرکت مشاوره CRU Group به طور جداگانه بیان شد

گروه CRU تخمین خود را برای استفاده از مس در خودروهای برقی متوسط ​​به 51 تا 56 کیلوگرم بین امسال تا سال 2030 کاهش داد.

گلدمن ساکس تخمین زده است که مس در یک خودروی الکتریکی متوسط ​​تا سال 2030 به 65 کیلوگرم در هر وسیله نقلیه در مقایسه با برآورد 73 کیلوگرم در سال گذشته کاهش می یابد.

هر دو به زنجیره ای از تغییرات مهندسی اشاره کردند که هدف آنها بهبود برد، کاهش وزن و تقویت کارایی خودروهای الکتریکی است که اثر تجمعی محتوای مس را خواهد داشت.

رابرت ادواردز، تحلیلگر CRU گفت: "این ممکن است اولین شکاف در داستان در سمت تقاضا باشد. "برخی از پیش بینی ها از نظر تقاضای بالقوه انرژی سبز (برای مس) بسیار تهاجمی بوده است."

تغییرات مهندسی شامل جابجایی به باتری‌های فشرده‌تر است که در آن سلول‌ها نیازی به سیم‌کشی به ماژول‌ها ندارند، استفاده از فویل مسی نازک‌تر در سلول‌های باتری و انتقال به سیستم‌های ولتاژ بالاتر که به سیم‌کشی کمتری نیاز دارند.

 

در یک مثال ایلان ماسک در ماه مه به سرمایه گذاران گفت.، تسلا انتظار دارد که با تغییر به یک سیستم 48 ولت برای باتری ثانویه - باتری کوچکتری که برای تأمین نیازهایی مانند روشنایی و ویپرها استفاده میشود - در خودروهای الکتریکی آینده، بتواند نیاز به مس را به یک چهارم سطح فعلی کاهش دهد،

گلدمن ساکس نوآوری در باتری‌ها و تغییر احتمالی سیستم‌های ولتاژ بالاتر مانند تسلا را "تهدید اصلی برای اهرم تقاضای خودروهای برقی مس" خواند.

این سازمان پیش بینی می کند تقاضای مس برای خودروهای برقی در سال جاری به 1 میلیون تن و تا سال 2030 به 2.8 میلیون تن برسد.

با این حال، ضریب نفوذ بالاتر خودروهای برقی کاهش مصرف مس را در هر واحد جبران می‌کند.

CRU گفت انتظار دارد که خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی 42 درصد از خودروهای فروخته شده در سطح جهان را در سال 2030 به خود اختصاص دهند، در حالی که پیش از این یک سوم پیش بینی شده بود.

ادواردز از CRU گفت که برخی از آنهایی که مس را افزایش می دهند، ممکن است پتانسیل سازندگان خودروهای برقی را برای به کارگیری فناوری هایی که استفاده از این فلز را محدود می کند، دست کم گرفته باشند.

قیمت معیار سه ماهه مس در بورس فلزات لندن به رکورد ۱۰۸۴۵ دلار به ازای هر تن متریک در مارس ۲۰۲۲ رسید که بخشی از آن به خاطر داستان افزایشی تقاضای خودروهای برقی بود، اما از آن زمان تاکنون نزدیک به یک چهارم کاهش یافته است.

نظر:

پاسخ: