معدن زیجین چین حمله بمب گذاری در معدن کلمبیا را محکوم کرد

زیجین ماینینگ روز جمعه گفت که حمله بمب گذاری در معدن طلای خود در بوریتیکا، کلمبیا، توسط معدنچیان غیرقانونی را به شدت محکوم می کند و ممکن است عملیات استخراج زیرزمینی در پی این حادثه تحت تاثیر قرار گیرد.

در این انفجار دو نفر کشته و 14 نفر از جمله چهار پلیس کلمبیا زخمی شدند. تحقیقات اولیه نشان داد که این حمله کار یک گروه معدنی غیرقانونی محلی بوده است.

زیجین ماینینگ در بیانیه ای اعلام کرد این حادثه هولناک یک اقدام جنایتکارانه جدی علیه صنعت معدن بین المللی است. ما عمیقاً شوکه و خشمگین هستیم و اقدامات وحشیانه مهاجمان را به شدت محکوم می کنیم. در همین حال، ما تسلیت عمیق خود را به دو قربانی و خانواده های آنها ابراز می کنیم

زیجین ماینینگ گفت که در طول تحقیقات با پلیس کلمبیا همکاری خواهد کرد. همچنین از مقامات کلمبیایی خواست تا تلاش‌ها را برای سرکوب خشونت‌های مرتبط با استخراج غیرقانونی معدن افزایش دهند و به طور مؤثر از حقوق مشروع و ایمنی پرسنل شرکت‌هایی که در کلمبیا سرمایه‌گذاری می‌کنند محافظت کنند.

به گزارش رویترز، این معدن در شهرداری بوریتیکا قرار دارد و از شرکت طلای کنتیننتال کانادا از طریق خرید یک میلیارد دلاری در سال 2019 خریداری شد.

معدن زیجین 69.276 درصد از طلای قاره ای را در اختیار دارد. تا پایان سال 2022، کل دارایی های طلای قاره ای 8.162 میلیارد یوان (1.15 میلیارد دلار) بود که 2.67 درصد از کل دارایی های Zijin را تشکیل می داد.

نظر:

پاسخ: