فارس، تجارب ارزنده در حوزه به کارگیری فناوری‌های نوین معدن دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه فارس تجارب ارزنده در بکارگیری فناوری های نوین در حوزه معدن دارد گفت: به کارگیری و استفاده از فناوری های نوین در بهره برداری از معادن در کنار تحقیقات و روش های علمی، موجب افزایش ارزش افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری معدن‌نامه، حمید رضا ایزدی در جلسه شورای معادن فارس در شیراز، شورای معادن را ظرفیت و زیرساختی مناسب برای توسعه معادن این استان دانست و افزود: این شورا امسال در مجموع ۴۲ مصوبه داشته که از این تعداد ۳۷ مصوبه آن اجرایی و پنج مصوبه نیز در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در فرآیند تولید و استخراج معادن با ایجاد اشتغال پایدار، رفع یا کاهش بیکاری و ایجاد امنیت در شهرها و روستاها همراه است.
او اظهار داشت: یکی از اولویت ها و برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، احیاء واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و معدنی است که طی یکسال گذشته با تشکیل جلسات متعدد در کمیته‌های تخصصی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای معادن، مصوبات خوبی در جهت رفع موانع این واحدها تصویب و اجرایی شده است.
رئیس سازمان صمت فارس، با اشاره به اینکه توسعه استان بر محور معدن در اولویت‌ پیگیری‌ها قرار دارد گفت: شورای معادن زیرساختی مناسب و ظرفیتی مطلوب جهت تسهیل امور مردم و رونق و تقویت بیشتر صنایع معدنی برای توسعه استان است، که در این جهت علاوه بر اینکه بسیاری از مسیرهای رشد و توسعه معادن و صنایع معدنی و نقشه راه از طریق این شورا مشخص شده، برخی از مسائل و مشکلات نیز مرتفع و توانمندی های بیشتری در جهت تحول و کار آفرینی شناسایی شده است.
ایزدی افزود: استان فارس در بخش معدن دارای ظرفیت‌های بسیاری است که علاوه بر کمک به توسعه و پیشرفت استان، موجب شکوفایی و پویایی اقتصاد کشور نیز خواهد شد.

نظر:

پاسخ: