فروش یک درصد معادن در همان مناطق هزینه می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بهره برداری از معادن با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اجتماعی باشد و در سال آینده تلاش می کنیم یک درصد فروش معادن در خود منطقه هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری معدن‌نامه، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان طی سفر به شهرستان کاشان و بازدید از پروژه های عمرانی اظهار داشت: متاسفانه در گذشته بنا به رویه غلط در صدور پروانه بهره برداری معادن به مسائل زیست محیطی توجه کافی نشده و مجوزهایی در گذشته بدون دریافت استعلام از اداره حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که معادن باید استخراج شود و مردم از برکات آن بهره مند شوند، اما بهره برداری از معادن با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اجتماعی باشد.

زینلیان گفت: توسعه معادن نباید موجب نابودی آسایش و آرامش مردم شود، در سال آینده تلاش می کنیم یک درصد فروش معادن در خود منطقه هزینه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان افزود: اگر معدنی به منابع آبی و محیط زیست آسیب وارد کند طبق قانون با آنها برخورد می شود، ماه گذشته به گنج معدن ابلاغ شد که جاده های دسترسی خود را اصلاح کنند و منافع معدن ابتدا باید به مردم منطقه برسد.

وی گفت: ظرفیت های کاشان به لحاظ میراث فرهنگی و گردشگری غنی است و منابع انسانی فاضل و تحصیل کرده در این منطقه وجود دارد و از منابع طبیعی و معدنی بکر برخوردار است که باید تلاش کنیم این منابع به بهترین شکل مورد بهره برداری قرار گیرد.

اشتغالزایی «اکوموزه» و تقویت گردشگری

زینلیان در آیین افتتاح اکوموزه دهستان باباافضل روستای مرق بخش برزک، گفت: اکوموزه ها از راه های نیل به توسعه اشتغال پایدار برای تقویت گردشگری روستایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: اکوموزه با هدف حذف واسطه گری برای کسب و کار خانگی تشکیل شده و رونق خوبی را در تقویت کسب و کار روستایی و گردشگری منطقه ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: اکوموزه باباافضل مجموعه ای بی نظیر در استان اصفهان و کشور است و مردم می توانند از نزدیک با فعالیت های روستایی این منطقه و جریان زندگی طبیعی در روستا آشنا شوند.

بهره برداری از مجموعه گنجینه مرق

افتتاح مجموعه گنجینه نگین مرق کاشان و بازدید از محور آزادراه امیر کبیر کاشان-اصفهان و بیان مشکلات این محور بخش های دیگر سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در شهرستان کاشان بود.

گفتنی است مجموعه گنجینه مرق، با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع با اعتباری در حدود ۷ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حوزه گردشگری راه اندازی شده است.

نظر:

پاسخ: