تلاش عربستان سعودی جهت تبدیل شدن به یک پیشرو در استخراج معدن پایدار

هدف عربستان سعودی تبدیل شدن به یک پیشروی جهانی در بازار مواد معدنی و فلزات با تغییر به سمت انرژی پاک است. دولت عربستان تخمین می زند که بر روی 1.3 تریلیون دلار ذخایر معدنی دست نخورده از جمله مس، روی، فسفات، اورانیوم و طلا قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت و منابع معدنی کشور عربستان در جمع نمایندگان بین المللی و سرمایه گذاران معدنی جهان که در کنفرانس معادن و پول لندن شرکت کردند، به پیشرفت هایی که عربستان سعودی در صنعت معدن خود داشته است اشاره کرد.
این پادشاهی با داشتن 17 درصد از ذخایر نفتی اثبات شده جهان، به دنبال کشف چیزی است که آن را ابرمنطقه وسیع، جدید و تا حد زیادی دست نخورده معدنی می نامد که از آفریقا تا آسیای مرکزی امتداد دارد.
خالد المدیفر افزود: کربن زدایی بدون مواد معدنی و فلزات امکان پذیر نیست. بسیاری از مواد معدنی و فلزات باید اکتشافات بیشتری شوند و باید تولید را افزایش دهیم." همچنین در موقعیت مناسبی برای افزایش مقیاس استخراج و ایجاد زنجیره‌های ارزش یکپارچه هستیم. ما دولت باثبات و سیاست های مالی ثابتی داریم.  تجربه و انرژی کم هزینه و زیرساخت های بسیار خوبی داریم.
پنج سایت اکتشافی جدید برای صدور مجوز آماده هستند و عربستان جزئیات 10 فرصت اضافی را در سال آینده منتشر خواهد کرد.
دولت عربستان سعودی اخیرا با معدنچیان استرالیایی در مورد حمایت از طرح معدنکاری 170 میلیارد دلاری خود مذاکراتی داشت. عربستان در حال حاضر یکی از پیشروهای جهانی از نظر تولید کود فسفات با شرکت دولتی Maaden شده است.
شرکت معادن در دو دهه آینده "مبلغ هنگفتی" را برای کشف فلزات باتری هزینه خواهد کرد.

نظر:

پاسخ: