چه کسی پیشتاز است؟ برترین شرکت های استخراج معدن در موضوع هوش مصنوعی

چه کسی پیشتاز است؟ برترین شرکت های استخراج معدن در موضوع هوش مصنوعی

دورنمای صنعت معدن با موضوعات مخرب شکل گرفته که هوش مصنوعی (AI) از مواردی خواهد بود که تأثیر قابل توجهی بر شرکت های معدن می گذارد.

 

صنعت معدن بیش از هر زمان دیگر، برای افزایش بازدهیتحت فشار است. این امر در حالی است که کاهش عیار سنگ معدن و ذخایر متنوع و دورافتاده‌تر، چالش‌های بزرگ‌تری را در تامین منابع جدید ایجاد می‌کند و افزایش هزینه‌های معدن نیز به بهره‌وری بیشتر در محل معدن را به دنبال خواهد داشت.

در عین حال، تمرکز زیادی بر تضمین ایمنی و پایداری در معادن وجود دارد. هوش مصنوعی (AI) می‌تواند بسیاری از این چالش‌ها و ناکارآمدی‌ها را از طریق چندین فناوری کلیدیدر زنجیره ارزش، از جمله بینایی کامپیوتر، روبات‌هایهوشمند، علم داده و یادگیری ماشین برطرف کند.

 

هزینه های اکتشاف را می توان با استفاده از هوش مصنوعیبرای شناسایی محتمل ترین مکان های ذخایر معدنی کاهش داد. با پیش‌بینی تعمیرات و نگهداری‌، عیوب تجهیزات قبل از اینکه بسیار پرهزینه شوند را می‌توان مشکل را حل کرد و اطمینان بیشتری در کاهش زمان خرابی تجهیزات و افزایش بهره‌وری حاصل شود. سنسورها و دوربین‌های هوشمند به تجهیزات خودکار کمک می‌کنند و در عین حال بر ایمنیکارگران در معادن نظارت می‌کنند.

 

با این حال، همه شرکت‌ها در مورد توانایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان در موضوعات کلیدی که بیشتریناهمیت را برای صنعتشان دارند، یکسان نیستند. درک نحوه قرارگیری و رتبه بندی شرکت ها در مهمترین موضوعات میتواند یک شاخص کلیدی برای پتانسیل درآمد آتی و موقعیترقابتی نسبی آنها باشد.

 

بر اساس گزارش تحقیق موضوعی GlobalData، پیشرو های هوش مصنوعی (AI) در معدن شامل ،: Goldcorp، BHP، Rio Tinto، Freeport-McMoRan، Fortescue Metals Group، Newcrest، Barrick Gold، Dandee Precious Metals. می باشند.

 

نمای شرکت های دارای رتبه برتر

BHP

 

مرکز تعالی تعمیر و نگهداری BHP یادگیری ماشینی را بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از تجهیزات عملیاتی خود انجام می‌دهد. دورنمای عملی را برای نگهداریپیش‌بینی‌کننده نظیر کامیون‌های حمل و نقل و بهبود مدیریت زنجیره تامین ارائه می‌کند. این شرکت همچنین از کامیون های خودران برای کاهش تصادفات ناشی از رانندگان خسته و مته های خودکار استفاده می کند. BHP زنجیره تامینخود را در طول همه گیری COVID-19 با استفاده از تجزیه و تحلیل تقویت کرد. در کنفرانس SmartMine 2019، اینشرکت استفاده خود از یادگیری ماشینی را برای تفسیرداده های زمین شناسی و تولید اهداف نشان داد.

ریوتینتو

 

ریوتینتو بیش از یک دهه است که برای بهبود ایمنی،کارایی و کاهش هزینه عملیات، اتوماسیون را در عملیاتخود گنجانده است. کامیون‌ها، مته‌ها و قطارهای خودکار برایحذف خطای راننده و بهبود ایمنی استفاده می‌ کنند. ریوتینتوفاصله خود را با BHP کم کرده است – افتتاح معدن سنگ آهن گودای دری، 23 کامیون حمل و نقل خودران CAT 793F را به مجموع آن اضافه می کند و آن را به 210 می رساند، که آن را در جایگاه دوم بالاتر از Fortescue Metals Group قرار می دهد.

 

تجارت سنگ آهن این شرکت به نام AutoHaul، اولینسیستم راه‌آهن طولانی و کاملاً مستقل و سنگین در جهان را اداره می‌کند. AutoHaul سنگ آهن را به تأسیسات بندری در منطقه پیلبارا در غرب استرالیا حمل می کند.

حدود 200 لوکوموتیو در بیش از 1700 کیلومتر مسیر تا به امروز بیش از 7 میلیون کیلومتر را طی کرده اند. هر باربر 240 واگنی، 2.4 کیلومتر طول دارد و برای حمل 28000 تن سنگ آهن به دو تا سه لوکوموتیو نیاز است که به طور متوسط ​​800 کیلومتر در 40 ساعت می‌ باشد. استفاده از این فناوریخودمختار خطر را در تقاطع‌های همسطح کاهش می‌دهد و به محدودیت‌های سرعت و هشدارها پاسخ خودکار می‌دهد و ایمنیکلی را بهبود می‌بخشد.

 

با حذف نیاز به حمل و نقل رانندگان به قطار، "به" و "از" اواسط سفر، سالانه تقریباً 1.5 میلیون کیلومتر از سفر جاده ایصرفه جویی می شود. همچنین نیاز به تعویض دو تا سه بار راننده در طول سفر را از بین می‌برد و یک ساعت در هر سفر صرفه‌جویی می‌کند و میانگین سرعت را بین ۵ تا ۶ درصد افزایش می‌دهد. AutoHaul می تواند حدود یک میلیون تن سنگ آهن در روز جابجا کند. بارگیری و تخلیه محصول از واگن ها یک فرآیند کاملاً خودکار است.

 

گروه فلزات فورتسکیو

 

Fortescue یکی از بزرگترین تبدیل ناوگان به پروژه های حمل و نقل خودران را با تقریبا 200 کامیون خودران در مراکز سولومون و چیچستر انجام داده است.

این ناوگان شامل کامیون های حمل و نقل Cat 793F، 789D و Komatsu 930E است.

از سال 2013، ناوگان ، بیش از 52 میلیون کیلومتر را طیکرده و 1.5 میلیارد تن مواد را به طور ایمن جابجا کرده است.

حدود 900 دارایی اضافی؛ مانند بیل مکانیکی، لودرهایچرخدار و وسایل نقلیه سبک، با استفاده از فرماندهی CAT Minestar برای فناوری حمل و نقل با ناوگان خودمختار ادغام میشوند.

 

با افزایش بهره وری، حمل و نقل خودران Fortescue، 30٪ناوگان را تحویل داده است. 

 

Fortescue، قصد دارد از داده‌های جمع‌آوری‌شده از ناوگان حمل‌ونقل خودران برای درک بهتر عملیات و جستجوی راه‌هاییبرای بهینه‌سازی، مانند طراحی جاده‌های حمل و نقل و برنامه‌ریزی نگهداری استفاده کند.

 

برای درک بیشتر مضامین و فناوری‌های کلیدی که صنعت معدن را مختل می‌کنند، به آخرین گزارش تحقیق موضوعیGlobalData در مورد هوش مصنوعی (AI) در معدن دسترسیداشته باشید.

 

https://www.mining-technology.com/analysis/whos-leading-the-way-the-maining-companies-in-the-artificial-intelligence-theme/

نظر:

پاسخ: