آغاز به کار معدن زغال سنگ سنگرود از هفته آینده

مدیرکل صمت گیلان از آغاز به کار معدن سنگرود از هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به دستور استاندار گیلان و عزم جدی مسؤولان در راه‌اندازی معدن سنگرود حمایت‌های صورت گرفته در هفته آتی با نظارت مستقیم وزارت متبوع تحویل و راه‌اندازی مجدد فعالیت معدن انجام خواهد گرفت.

آغاز به کار معدن زغال سنگ سنگرود از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور پورحیدری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت معدن سنگرود از سال ۹۳ غیر فعال شده است، اظهار کرد: فعالیت معدن سنگرود از سال ۱۳۹۳ با توجه به انصراف بهره‌بردار قبلی (شرکت زغال سنگ البرز غربی) بر اساس مصوبه هیئت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی متوقف شده بود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف معدن زغال سنگ سنگرود گفت: این معدن پس از تعیین تکلیف وضعیت کارگران، واگذاری معدن جهت بهره‌برداری براساس رای شورای عالی معادن از طریق فرایند مزایده در سال ۱۳۹۹ به شرکت برنده صورت پذیرفت.

مدیرکل صمت گیلان با تأکید بر اینکه شرکت و بهره‌بردار قبلی موظف است تمامی امکانات معدن سنگرود را در اختیار بهره‌بردار جدید بگذارد، تصریح کرد: براساس ماده ۲۱ قانون معادن و وفق ماده ۵۷ آیین نامه اجرایی آن بهره‌بردار قبلی (شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران) موظف بوده که اموال و تجهیزات مربوط به معدن را که انتزاع آن به تشخیص وزارت صمت موجب وارد آمدن لطمه و خسارت به معدن می‌شود به نرخ تعیین شده بر اساس ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری به قیمت روز به بهره‌بردار جدید واگذار نماید. 

پورحیدری یکی از دغدغه‌های مهم در خصوص تعیین تکلیف معدن سنگرود را طولانی شدن فرآیند ارزیابی دانست و افزود: با توجه به زمان‌بر شدن فرآیند ارزیابی و اعلام نظر کارشناسان رسمی دادگستری و از طرفی سوابق نامطلوب واگذاری‌های انجام شده شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در استان که موجب دغدغه افکار عمومی و مراجع قضایی و نظارتی گردیده روند واگذاری معدن در سال‌های گذشته به نتیجه نرسیده است.

وی از آغاز به کار معدن سنگرود از هفته آینده خبر داد و بیان کرد: با توجه به دستور استاندار گیلان و عزم جدی مسؤولان استان گیلان در راه‌اندازی معدن سنگرود حمایت‌های صورت گرفته در هفته آتی با نظارت مستقیم وزارت متبوع تحویل و راه اندازی مجدد فعالیت معدن انجام خواهد گرفت.

نظر:

پاسخ: