زنجان میزبان نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی

ایسنا/زنجان مجری برگزاری نمایشگاه معدن و صنایع معدنی گفت: این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ مردادماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد.

حمیدرضا گردپور بعد از ظهر امروز (۱۱ مردادماه) در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی طی سه دوره، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات معدنی و راهسازی، خدمات و تجهیزات وابسته با حضور بیش از ۸۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان از استان‌های تهران، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی، کرمان، البرز، فارس، لرستان، اصفهان، یزد و زنجان هستند.

گردپور، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تکمیل زنجیره تولید برای دست‌یابی به محصولات و خدمات با ارزش‌افزوده بالاتر دانست و یادآور شد: دست‌یابی به آخرین فناوری‌های نوین و ارائه ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی و راه‌سازی و نیز افزایش تولید مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی به صورت مستمر و قابل اطمینان، از جمله سایر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ غرفه در دو سالن آماده پذیرش شرکت‌های معدنی است، افزود: ۹ نمایندگی شرکت خارجی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این مسئول، توسعه صنایع بالادستی و پایین‌دستی معدن و صنایع معدنی به منظور افزایش صادرات، انتقال و ارتقای دانش و فناوری و توسعه تکنولوژی ساخت داخل با رویکرد بومی‌سازی و نیز ارتقای سطح ایمنی در معادن و مدیریت اقتصاد در صنایع فلزات غیرآهنی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین استان زنجان نیز در این نشست گفت: هر چقدر برگزاری نمایشگاه‌ها در استان بیشتر شود و حضور زنجانی‌ها پررنگ‌تر باشد، همان‌قدر اقتصاد استان تقویت و پویا می‌شود.

رضا قندیلی اظهار کرد: تعجب ما از این است که از اقصی‌نقاط کشور برای حضور در نمایشگاه معدن اعلام آمادگی کرده‌اند، اما برخی معدن‌کاران استان زنجان تمایلی برای حضور در این نمایشگاه نشان نداده‌اند.

وی با اشاره به برکات برگزاری نمایشگاه و امکان تبادل خارجی، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجان ویترین اقتصادی استان است، حضور صنایع معدنی و معدن‌کاران زنجانی در نمایشگاه‌های استانی و حتی کشورهای دیگر موجب تعالی و پیشرفت صنعت خواهد بود.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی در مساحت ۶۰۰۰ مترمربع فضای مسقف نمایشگاه بین‌المللی کاسپین با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

نظر:

پاسخ: