فرهاد رهبر وزیر صمت می‌شود؟

عرشه آنلاین نوشت : پس از استعفای وزیر کار و تعاون حالا در فضای مجازی و گفت وگوهای رسمی و غیر رسمی در پارلمان و رسانه ها بحث تغییر وزیران اقتصاد و صمت مطرح شده است . آیا تغییرات دولت رئیسی آغاز شده است؟
به گزارش زنهار، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اکنون با انتقادات جدی همکارانش در دولت و نمایندگان در مجلس مواجه شده است. قول های عجیب او برای برچیدن قرعه‌کشی خودرو و همچنین افزایش تیراژ خودرو در کنار کاهش قیمت، وضعیت پیچیده‌ای را پیش روی وی و همکارانش در این وزارتخانه قرار داده است. گفته می شود یکی از تغییرات احتمالی در دولت سید ابراهیم رئیسی پیش رو برکناری یا استعفای وزیر صمت است .
البته همزمان با استعفای عبدالملکی نمایندگان نخستین کارت زرد را به دولت سیزدهم داد. رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نتوانست نمایندگان را درباره علت ضعف عملکرد این وزارتخانه در کنترل قیمت کالاها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن قانع کند و ۱۴۱ نماینده به او کارت زرد دادند. اتفاقی که به نظر می‌رسد می‌تواند پیام مجلس به دولت درباره عملکرد اقتصادی کابینه قلمداد شود.
اما مهمتر و جدی تر از وزیر صمت ، وزیر اقتصاد است که شایعات پیرامون او قوت بیشتری گرفته است و حتی گفته می شود جانشین او نیز انتخاب شده است .سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و داریی است. او که روزی در ردای نمایندگی مجلس در مخالفت با تصمیمات و عملکرد دولت روحانی سحن می گفت و طرح و برنامه می داد و درباره بورس راهکار می داد، از زمانی که به تصدی وزارت اقتصاد رسید، کماکان مشکلات بورس حل نشده و قیمت دلار و سکه روز به روز بیشتر می شود.پس از طرح ازاد سازی ارز نیز افزایش تورم و گرانی او را آماج انتقادات فراوان کرده است.
علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید« روزی که وزیر اقتصاد برای گرفتن رای اعتماد به مجلس آمد هیچ برنامه دقیقی را ارائه نداد، بلکه بیشتر کلیات را بیان کرد و به نظرم نماینده‌ها احساساتی رای دادند و امروز مجلس به این نتیجه رسیده که وزیر اقتصاد توانایی حل مشکلات اقتصادی کشور را ندارد. او فرد ضعیفی است و برنامه خاصی هم ندارد. اگر وضع به همین منوال پیش برود طولی نخواهد کشید که طرح استیضاح وزیر اقتصاد به مجلس بیاید و مجلسی‌ها هم با کسی تعارف ندارند.»

نظر:

پاسخ: