طی سفر دو روزه صورت گرفت؛  رایزنی معاون وزیر صمت در افغانستان برای گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران

 طی سفر دو روزه صورت گرفت؛

 رایزنی معاون وزیر صمت در افغانستان برای گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران

معاون معادن و فرآوری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مقامات افغانستان نسبت به شروع فعالیت‌ شرکت‌های معدنی ایران در این کشور بسیار راغب هستند، گفت: بناست رایزنی‌ها طی هفته آتی در لایه کارشناسی و بازدیدهای میدانی ادامه یابد.

رایزنی معاون وزیر صمت در افغانستان برای گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران

بزرگنمایی تصویر


 

به گزارش پایگاه خبری معدن‌نامه، “رضا محتشمی پور” معاون معدنی و فرآوری مواد وزارت صمت روز یکشنبه هفته جاری با برخی مسئولان و کارشناسان معدنی کشور افغانستان در شهر کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با اعضای خانه معدن افغانستان و خانه معدن کابل، وزیر معادن و پترلیوم و معاونان وی، مسئولان وزارت خارجه، رئیس انجمن سنگ‌های قیمتی افغانستان و… ازجمله این دیدارها بود.

گسترش فعالیت شرکت‌های معدنی ایران در افغانستان محور اصلی رایزنی معاون معادن و فرآوری معادن وزارت صمت در جریان سفر به افغانستان بود و بناست رایزنی‌ها طی هفته آتی در لایه کارشناسی و بازدیدهای میدانی ادامه یابد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با اشاره به این سفر گفت: در جریان این سفر در خصوص همکاری‌های معدنی و برخی موانع احتمالی که به علت مقررات و برخی تصمیمات دولت افغانستان وجود دارد و همچنین ظرفیت‌هایی که می‌تواند نقاط شروع همکاری معدنی تهران – کابل باشد، گفت‌وگوی خوبی داشتیم.

وی اظهار داشت: مقامات افغانستان نسبت به شروع فعالیت‌ شرکت‌های معدنی ایران در این کشور بسیار راغب هستند.

محتشمی پور به برخی نگرانی شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: شرکت‌های ایرانی ازجمله شرکت‌های بزرگ نسبت به مقوله «تضمین امنیت» افغانستان احتیاط دارند و از طرفی حضور بدون ضابطه شرکت‌های ایرانی در افغانستان مورد توجه است.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: توسعه معادن بزرگ افغانستان در ابتدای راه بوده و باید مقدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن فراهم شود.

محتشمی پور خاطرنشان کرد: به‌منظور حضور قوی فراسرزمینی در حوزه معادن، نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از آن حساس هستیم.

نظر:

پاسخ: