رئیس امور معادن سازمان صمت زنجان:  نخستین معدن سنگ قیمتی ماه‌نشان آماده بهره برداری است

 رئیس امور معادن سازمان صمت زنجان:

 نخستین معدن سنگ قیمتی ماه‌نشان آماده بهره برداری است

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: نخستین معدن سنگ قیمتی ماه‌نشان آماده بهره برداری است و ذخیره این معدن ۲۰ هزار تن است.

نخستین معدن سنگ قیمتی ماه‌نشان آماده بهره برداری است

بزرگنمایی تصویر


 

به گزارش پایگاه خبری معدن‌نامه به نقل از مهر، مهدی فرامرزی گفت: گواهی کشف معدن سنگ قیمتی و نیمه قیمتی ملالر ماه‌نشان در سال گذشته صادر شده و در شرف صدور پروانه بهره‌برداری برای شروع فعالیت است.

وی با بیان اینکه سنگ‌های این معدن بیشتر عقیق و سیلیس بلوری در رنگ‌های مختلف است، اظهار داشت: ذخیره این معدن ۲۰ هزار تن بوده که به ازای هر تن حدود ۵ کیلوگرم سنگ قیمتی و نیمه قیمتی از آن قابل استحصال است.

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اکثر معادن شهرستان زنجان در بخش زنجان‌چایی قرار دارد و این معدن تنها معدن سنگ قیمتی استان است و امیدواریم با فعال شدن آن تعدادی وارد چرخه کار شوند.

فرامرزی با اشاره به اینکه برخی از معادن هیچ‌گونه فعالیتی در استان ندارند و اعتبارات زیادی به فعال‌سازی آن‌ها اختصاص نمی‌یابد، تاکید کرد: البته تعدادی از معادن غیرفعال تعهد داده‌اند تا پایان خردادماه امسال فعالیت معدنی خود را از سر بگیرند.

وی با بیان اینکه نخستین معدن سنگ قیمتی ماهنشان آماده بهره برداری است، گفت: ذخیره این معدن ۲۰ هزار تن بوده که به ازای هر تن حدود ۵ کیلو گرم سنگ قیکتی و نیمه قیمتی از آن قابل استحصال است.

.

نظر:

پاسخ: