آنچه در نشست مشترک کارشناسان خانه معدن ایران و انجمن معدن برزیل با حضور سفیر محترم ایران در برزیل گذشت

آنچه در نشست مشترک کارشناسان خانه معدن ایران و انجمن معدن برزیل با حضور سفیر محترم ایران در برزیل گذشت:

مهندس محمد رضا بهرامن،رئیس خانه معدن ایران:امکان وجود روابط تجاری محکم و پایدار در حوزه صنعت معدنکاری بین ایران و برزیل بطور قطعی وجود دارد
  «دکتر حسین قریبی» سفیر محترم ایران در برزیل:این وبینار مقدمه انجام سایر اقدامات جهت تعاملات تجاری در حوزه معدن است  

 آقای جولیو،مدیر اقتصادی انجمن معدن برزیل ابتدا با ارایه توضیحاتی در مورد نمایشگاه معدن برزیل مه در ماه سپتامبر برگزار می شود گفت: 
از‌حضور مقامات دولتی در بخش معدن ایران و اعضای خانه معدن ایران در نمایشگاه معدن برزیل استقبال می کنیم .
تولید اصلی در برزیل آهن هست و بعد از آن مس و نیکل.ما باید مذاکرات و دایره صحبت ها بیشتر کنیم.و پیشنهاد ما برای پیگیری و انجام مذاکرات در ماههای جون و جولای است که برای ما بهتر است.

حسین قریبی سفیر ایران در برزیل: دو هفته بعد بخصوص در می بهتر است و در برگزاری سطح مذاکرات می توانیم تعیین کنیم و موضوع مهم کارهایی که قرار است برای نمایشگاه انجام شود. این قدم های اولیه هست و منتظر نتایج مذاکرات هستم.

خانم رکنی، دبیر و مدیر اجرایی خانه معدن ایران : خانه معدن بعنوان یک تشکل فراگیر معدنی و 31 نمایندگی در سراسر ایران می باشد .ایران جزو ده کشور برتر معدنی در دنیا است و با توجه به اینکه ایران در کمربند کوه زایی آلپ و هیمالیا قرار گرفته و 12.5 درصد از ذخایر این کمربند کوهزایی در ایران قرار دارد.
 
دو کشور می‌توانند در مورد مواد معدنی استراتژیک تا سال 2035 با هم همکاری و برنامه ریزی هایی با رویکرد آینده پژوهانه و  آینده نگاری در دو کشور ایران و برزیل داشته باشند.

خانه معدن ایران از انجمن معدن برزیل دعوت می کند تا در نمایشگاه کانمین ۲۰۲۲ که در 21 نوامبر توسط خانه معدن ایران برگزار میگردد حضور داشته و نسبت به برپایی پاویون برزیل در این نمایشگاه تصمیم گیری کند  .

جولیو : در رویدادهای بین اللملی حضور داریم و در مورد کانمین هم مذاکره میکنیم که حضور داشته باشیم ذخایر بزرگ آهن در برزیل داریم.ورمیکولیت، بوکسیت نیکل، منگز، طلا و کرم صادر داریم.سنگ آهک، طلای صنعتی و تالک و تنگستن داریم.واردات مس، سولفور، تیتانیوم، دیاتومت، فسفات و روی داریم.بیشترین تامین کننده مواد معدنی از روسیه، بلاروس و کانادا هستیم.
مواد معدنی هایی داریم که به دنبال بازار برای آنها هستیم. 

رکنی:در بخش تامین نیازهای وارداتی مواد معدنی به برزیل،بطور قطع ایران می‌تواند در چندین بخش تامین کننده خوبی باشد .چشم انداز تجارت معدنی ایران و برزیل بسیار روشن و امید بخش می باشد .جولیو: درباره فاینانسینگ می توانیم کارهایی انجام دهیم و شرکتی هست در نیویورک و لندن هست.

کارشناس اقتصادی سفارت ایران در برزیل اقای #قاسمی:
یکی از سوالات اصلی دسترسی به پروژه ها هست.و IBRAM این داده ها را برای ورود به بازارهای بین المللی چگونه ارائه می کند. 
علاوه بر خانه معدن ایران، ایمیدرو داریم که علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش آهن و آلومینا در برزیل هست و شرکت هایی هستند که تحریم ها را آسانتر می کنند نظیر شرکت هایی که در عمان و امارات هست. به عنوان مثال گل گهر در عمان دفتر دارند و می توانیم از چین و هند و ... کار کنیم.

آقای مهندس محمدرضا #بهرامن ،رئیس خانه معدن ایران نیز که بدلیل حضور در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش صنعت فولاد ایران با نگاه به بازار نتوانسته بود بصورت مستقیم در این وبینار حاضر شود در ادامه اعلام کرد:

برزیل عضو بریکس است و ایران نیز بازار بزرگی در منطقه بریکس دارد. بریکس نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است. اعضای گروه بریکس همگی به غیر از روسیه در ردهٔ کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عموماً به واسطهٔ اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تأثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸٪ قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.
برزیل از مدت ها قبل شریک تجاری مهم و راهبردی برای ایران در امریکای لاتین بوده است
به تجارت معدنی با برزیل بسیار خوشبین هستیم

نظر:

پاسخ: