مدیر عامل LME می گوید اصلاحات نیکل "نسبتا سریع" اجرا می شود

مدیر اجرایی بورس لندن (LME) روز چهارشنبه گفت: بورس فلزات لندن (LME) توصیه‌های مربوط به مسئولیت‌پذیری و محدودیت‌های موقعیت را «نسبتاً سریع» از بررسی مستقل بحران نیکل در سال گذشته برای جلوگیری از انحرافات بازار و بهبود نظارت بر ریسک اجرا خواهد کرد.

متیو چمبرلین، مدیرعامل LME در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس، گفت: «توصیه‌های مربوط به سطوح پاسخگویی و محدودیت‌های موقعیت بسیار مهم هستند، به طور کلی مبتنی بر قوانین هستند، بنابراین می‌توانند به سرعت انجام شوند.

نگرانی در مورد عرضه از سوی تولیدکننده بزرگ روسیه پس از حمله به اوکراین در فوریه گذشته و کاهش موقعیت های فروش بزرگ یا شرط بندی بر روی قیمت های پایین تر نیکل، در 8 مارس 2022 در تجارت بی نظم به اوج خود رسید که شاهد دو برابر شدن قیمت ها به بیش از 100000 دلار در هر تن در مدت چند ماه بود.

LME، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین انجمن فلزات جهان، تمام معاملات نیکل را در آن روز لغو کرد، که برای آن با پیگرد قانونی مواجه شد و برای اولین بار از سال 1988 بازار را به حالت تعلیق درآورد.

مشاور مستقل الیور وایمن توسط LME منصوب شد تا این خرابی را بررسی کند.

چمبرلین در مصاحبه ای با انجمن بازارهای جهانی رویترز گفت که حجم معاملات در LME به آرامی کاهش یافته است، عمدتاً به دلیل افزایش رقابت از سوی بازارهای خارج از بورس (OTC).

او گفت LME قصد دارد با عدم افزایش کارمزدها در سال 2023 «حتی با وجود تورم» پلتفرم خود را برای معامله گران جذاب تر کند.

چمبرلین گفت: این صرافی سیستم ترکیبی خود را از یک حلقه باز و تجارت دیجیتال "تا زمانی که فروشندگان حلقه مایل به حمایت از آن باشند" حفظ خواهد کرد.

نظر:

پاسخ: