خاک زرخیز خراسان جنوبی

افزایش ۲۰ برابری استخراج کانسنگ طلا در معدن طلای هیرد خراسان جنوبی
از ابتدای سال تاکنون استخراج کانسنگ طلا از معدن طلای هیرد خراسان جنوبی ۲۰ برابر افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا وسیما گفت: باافزایش ۲۰ برابری استخراج کانسنگ طلادر معدن طلای هیرد خراسان جنوبی توجه به آغاز تولید آزمایشی در کارخانه فرآوری طلای هیرد و افزایش چشمگیر فعالیت‌های استخراجی در این معدن، از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۷ هزار تن کانسنگ طلا از این معدن استخراج و وارد چرخه فرآوری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰ برابری را نشان می‌دهد.

علیرضا جلالیان با اشاره به اینکه با توجه به وسعت محدوده طلای هیرد و به منظور استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های موجود در این معدن در اکتشافات اولیه ۴ ناحیه اکتشافی شناسایی شده است گفت: در سال‌های گذشته اکتشافات فقط درناحیه ۳ آن تکمیل و منجر به شناسایی ذخیره ۵ میلیون تنی کانسنگ طلا با عیار متوسط ۰.۹۲ پی پی ام شده است.

وی افزود: احداث واحد فرآوری به ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ کیلوگرم طلا از اردیبهشت ماه سال ۹۸ با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد و در حال حاضر نیز با پایان یافتن عملیات اجرایی ساخت واحد فرآوری طلای هیرد تولید آزمایشی در این کارخانه در حال انجام است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: با بهره برداری از کارخانه طلای هیرد ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

نظر:

پاسخ: