رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ماه‌نشان عنوان کرد آسیب شدید حمل تناژ اضافی بار توسط معادن ماه‌نشان به رویه آسفالت

ایسنا/زنجان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ماه‌نشان گفت: اضافه تناژ ماشین‌های حمل مواد معدنی در این شهرستان به رویه آسفالت محورهای مواصلاتی به‌ ویژه جاده‌های روستایی این منطقه آسیب‌زده است.

محسن امیرخانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۳۰ درصد از رویه محورهای روستایی ماه‌نشان دارای خرابی شدید و متوسط بوده و عمده دلیل آن‌ هم حمل تناژ اضافی مواد معدنی توسط معادن موجود در منطقه است.

وی افزود: اگرچه کنترل ویژه ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار توسط گشت‌های کنترل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه صورت می‌گیرد ولی درخواست داریم مشارکت معادن در بهسازی رویه آسفالت راه‌های آسیب‌دیده از اضافه تناژ معادن  به‌ صورت یک عزم جدی توسط مسئولان استان پیگیری شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ماه‌نشان ادامه داد: میزان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح خرابی‌ راه‌های روستایی این شهرستان بالغ‌ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد از رویه‌ محورهای اصلی و فرعی ماه‌نشان نیز به دلیل وجود خرابی‌های شدید و متوسط، نیازمند رسیدگی فوری است. تاخیر در روند رسیدگی به رویه‌های مذکور تبعات میزان خرابی‌ها را با رشد فزاینده‌ای روبه‌رو خواهد کرد. میزان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح خرابی‌های فوق‌الاشاره مبلغی بالغ‌ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

امیرخانی به پروژه احداث راه روستایی تات قشلاق - چای قشلاق در این شهرستان اشاره و ابراز کرد: یکی از راه‌های صعب‌العبور این منطقه در دهستان اوریاد و منطقه پری راه روستای خضر چوپان به تات قشلاق  است که سال‌ها به دلیل تراز بالای ارتفاع از نظر تردد موجب مشقت فراوان روستاییان بود.

وی با اشاره به  قرار گرفتن این راه روستایی جزو  پروژه‌های طرح ابرار (اقدام برای ارتقای راه‌های  روستایی) و استفاده از امکانات و ماشین‌آلات موجود، بیان کرد: مسیر ۱۲ کیلومتری فعلی را که در زمستان‌های سخت منطقه به‌ صورت متناوب مسدود می‌شد و عملیات بازگشایی آن جزو سخت‌ترین عملیات راهداری زمستانی محسوب می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ماه‌نشان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات این منطقه خرابی موجود در محور دندی - قرایی به‌ ویژه حد فاصل شهرک صنعتی انگوران به سمت ابتدای حوزه استحفاظی ماه‌نشان است که باعث شده که این مقطع مستعد وقوع تصادفات و سوانح جاده‌ای باشد و به برای بهسازی و روکش آسفالت این مقطع از سه‌راهی ابراهیم‌آباد تا پاسگاه پلیس‌راه دندی - زنجان مناقصه‌ای از سوی اداره پیمان و رسیدگی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در درست انجام است. همچنین به منظور ارتقای ایمنی این محور احیای عملیات خط‌کشی آن به طول ۱۵ کیلومتر عملیاتی شده است.

امیرخانی با اشاره به نصب دوربین نظارت تصویری در کیلومتر ۲۴ جاده دندی - تکاب، تصریح کرد: به‌ منظور نظارت و کنترل و ارائه خدمات‌رسانی سریع‌تر به کاربران جاده در محور دندی - تکاب، دوربین نظارت تصویری با اعتبار ۳ میلیارد ریال نصب و عملیات احداث سامانه توزین حین حرکت در این محور نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا، شهرستان ماه‌نشان در استان زنجان بیش از ۹۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی داشته و با دارا بودن ۱۴ درصد از شبکه راه‌های استان دارای رتبه سوم از حیث برخورداری از راه در استان است.

نظر:

پاسخ: