

🔴چهارمین نشست شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران با حضور هیات رییسه فدراسیون لجستیک وحمل و نقل معادن تشکیل شد/
📌ضرب الاجل تشکیل کمیته لجستیک وحمل ونقل معدنی در خانه معدن ایران
🔴چهارمین نشست شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران با حضور هیات رییسه فدراسیون لجستیک وحمل و نقل معادن تشکیل شد
📌 چهارمین نشست شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران با حضور قائم مقام ایمیدرو(دکتر سعدمحمدی) ،واعضای هیات رییسه فدراسیون حمل ونقل ولجستیک ایران وهیاتی از تمام شقوق حمل ونقل ولجستیک ( جاده ی ،ریلی ،دریایی ) برگزار گردید .
📌 مهمانان ویژه این نشست اقایان ، سعید نژاد از انجمن ریلی ، سمساریلر رییس راهبردی فدراسیون ، محمودی سرای رییس فدراسیون حمل ونقل ولجستیک ، معین انصاری از انجمن کشترانی، شریفی از اتحادیه مالکان ، کاپیتان تیموری پور از بخش کشترانی و هوشمند عیاری شرکت ترنگ دریا از اعضای انجمن کشترانی و شهرام دهستانی از مجمع ایران برای فردا، شرکت داشتند .
🔻محمدرضابهرامن،رییس خانه معدن ایران پس از مرور👈🏻 اهم موارد بررسی شده در سه نشست قبلی شورا و 👈🏻مرور چالشهای عمده نمایندگیهای خانه معدن ایران در استانها👈🏻 پروپوزال پیشنهادی فدراسیون لجستیک و حمل ونقل را جهت حل چالش لجستیکی وحمل ونقل معادن ارائه نمود.
🔴فایل پاور پوینت ارائه شده توسط ریاست خانه معدن ایران در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران
🔻 دکتر سعد محمدی در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران، خواستار تشکیل تیمی برای مشخص شدن نیازهای حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی در کنار مشخص شدن آمارها و اولویتها برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شد.
📌وی گفت: خارجی ها نیز در تعامل با بخش معدن ایران از مشخص نبودن نقشه راه کشورمان در این حوزهها گلایه دارند.
سعدمحمدی ابراز امیدواری کرد جذابیتهای سرمایهگذاری در بخش معدن به خوبی به مردم شناسانده شود.
📌وی افزود: اگر این اولویتها اعلام شود، سمت و سوی بخش خصوصی نیز مشخص می شود.
📌این مقام مسئول یادآور شد: امروز اولویت های ما در بحث تولید طبقه بندی شده نیست و باید سیاستگذاری ها مکتوب و برای همه قابل رویت باشد.
📌وی اظهار داشت: برای نمونه در منطقه سنگان، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله خواهیم داشت اما تحقق این مهم نیازمند توسعه حمل و نقل در این منطقه به ۲۳ میلیون تن است.
📌سعدمحمدی ادامه داد: دستیابی به تولید ۷۰۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی مهدی آباد زنجان، محقق شدن برنامه ریزی تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغال در پنج سال آینده و توسعه ظرفیت آلومینیوم لامرد به میزان ۳۰۰ هزار تن در فاز نخست، همگی نیازمند توسعه زیرساخت های حمل و نقل است اما سیاستگذاری ها برای حمل و نقل دریایی نیز تعیین تکلیف نشده و نیازمند تصمیمگیریهای کلان است.
📌سعدمحمدی تاکید کرد: باید مشخص شود جابجایی انواع سنگ آهن، گندله، فولاد، زغال، سرب و روی و … قرار است با چه
ظرفیت ریلی و جادهای به انجام برسد.